معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداریزد گفت: مشکلات واحد‌های دامداری شهرستان مهریز رفع می‌شود.

  شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداریزد در بازدید‌ از واحداهی دامداری مهریز گفت: شهرستان مهریز در حوزه کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است و در بعضی تولیدات کشاورزی و دامی رتبه اول استان را دارا است.

وی افزود: این شهرستان در تولید تخم مرغ رتبه اول استان و در تولید شیر و گوشت قرمز رتبه دوم را دارا است.

وی ادامه داد: چرخه تولید و فرآوری در شهرستان مهریز کامل است از تولید خوراک دام، تولید شیر، لبنیات و همچنین فرآوری تولیدات دامی کار‌های زیرساختی خوبی دراین شهرستان صورت گرفته است. 

همچنین شاه حسینی همراه با تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان مهریز از چند واحد صنعتی و بزرگ و همچنین تعدادی واحد‌های سنتی دام سبک و سنگین شهرستان بازدید و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی افزود: بدهی بانکی، تأمین سرمایه در گردش و منابع مالی از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان است و دامداران شهرستان نیاز به دریافت تسهیلات برای فعال کردن و حفظ سرمایه موجود دامداری‌های خود دارند. شاه حسینی، تامین آب برخی واحد‌ها و کمبود زمین را از دیگر مشکلات واحد‌ها دانست و با حضور برخی دستگاه‌های مرتبط قول رفع مشکلات آنان را داد.

فرماندار مهریز نیز گفت: شهرستان مهریز قطب دامداری استان یزد است و در این بخش‌نیازمند حمایت دولت است. آخوندی با بیان اینکه شهرستان مهریز از نظر کیفیت دامپروری در استان شاخص است، افزود: نگاه دولت این است که واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال به چرخه تولید برگردند.

وی ادامه داد: طی گفتگو‌هایی که با متولیان واحد‌های تولیدی شهرستان داشته‌ایم مشکل اکثر این واحد‌های تولیدی، بحث تسهیلات کم‌بهره و سرمایه در گردش است.

فرماندار مهریز در پایان تأکید کرد: در این بخش نیازمند حمایت بیشتر هستیم و امیدواریم که تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات و موانع سد راه واحد‌های تولیدی و دامپروری‌ها برداشته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.