مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: کودکان حاشیه شهر زاهدان نخستین مهمانان خانه مهربانی بودند و هفته‌ خود را در سالن سینمای کانون این استان آغاز کردند.

محمدرضا سالاری در حاشیه مراسم اولین روز از ویژه برنامه‌ها و جشن‌های هفته ملی کودک اظهار کرد: برای اینکه هم جامعه، بیشتر به کودکان و حقوق آنان توجه کند و هم به خانواده و مسوولان یادآوری کنیم که کودکان چقدر مهم هستند، این هفته، هفته‌ ملی کودک نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مهمانان کودک کانون، عضو کانون نبودند، می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز محل زندگی خود مراجعه و عضو کانون شوند ادامه داد: در کانون پرورش فکری بهترین برنامه‌ها برای کودکان تدارک دیده شده تا کودکان از امکانات خوب برای کشف و پرورش استعدادهای‌شان بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همکاران ما به طور پیوسته به مدرسه‌ها می‌آیند و برای دانش‌آموزان برنامه اجرا می‌کنند، البته این یک ارتباط دو طرفه است زیرا اگر دانش‌آموزان هم درخواست حضور همکاران کانون را داشته باشند به معلمان و مدیران مدرسه می‌گویند و همکاران ما با اشتیاق می‌آیند تا لحظه‌های شادی را برای آنان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه در کانون، هر روز روز ملی کودک است و قله‌ کار ما به سبب اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، فصل تابستان است، خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک فرصتی است برای برجسته‌سازی اهمیت کودکان، حساسیت آفرینی و آگاه سازی جامعه نسبت به آنان، نه تنها به عنوان یک شعار، بلکه به عنوان یک نگرش، زیرا «کودکان» بزرگترین سرمایه‌هایی هستند که آینده جامعه را تضمین می‌کنند و این نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی همه‌ مردم و دستگاه‌ها است.

سالاری افزود: تلاش همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در راستای کشف و پرورش استعدادهای اعضا و توانمندسازی آنان برای ادامه راه است در واقع مدرسه، مرکز تربیتی دانش‌آموزان است اما کانون بر اساس ۶ ساحت سند تحول بنیادین، که یکی از اسناد بالادستی ماست، در زمینه «تربیت زیباشناختی و هنری» به صورت جدی در حال فعالیت است.

وی از ۲ ابزار جذب و رشد در کانون نام برد و گفت: مربیان توانمند، کتاب‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌ها و محتوایی که با توجه به مناسبت‌ها برنامه ریزی می‌شود ابزار جذب ما هستند که در کنار ابزار رشد ما چون کانون زبان ایران، انجمن‌ها، باشگاه‌ها، مراکز تخصصی سفالگری و نجوم و مرکز علوم و فناوری مجموعه را در توانمندسازی اعضا کمک می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر چه‌قدر در حوزه کودک و نوجوان سرمایه گذاری شود، خروجی بهتری خواهیم داشت و این نیازمند ابزارهای گوناگونی(مرکز تخصصی تئاتر و هنرهای نمایشی، سفالگری، نجوم) است تا نتیجه‌ بهتری در حوزه‌ توانمندسازی کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار