مهاجران افغانستانی مقیم بندرعباس در حمایت از محور مقاومت و محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله در مسجد قدس بندرعباس تجمع کردند.

 مهاجران در این مراسم شعار‌های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با حضور در این مراسم گفت: جامعه اسلامی اکنون در مسیر شکل گیری امت واحده است و ایران پرچمدار این حرکت بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی زاده افزود: در مفهوم امت واحده اسلامی هیچ تفاوتی از نظر قوم و مذهب نیست و همه کسانی که باور به خدا و رسول خدا و کتاب آسمانی دارند اعضای امت هستند.

وی گفت: حمایت از جنبش‌های اسلامی در منطقه از جمله حماس و حزب الله نیز برای رسیدن به امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی همواره بدون در نظر گرفتن مذهب از مسلمانان و حرکت‌های آزادی بخش و بیداری اسلامی آنها در افغانستان، بوسنی و هرزگوین، یمن، عراق، فلسطین و لبنان حمایت کرده است و به این حمایت ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: شهید سید حسن نصرالله هم مبارزه خود با اسرائیل را به مقاومت غزه گره زده بود و هرگونه صلح و آتش بس را مشروط به پایان جنگ در غزه می‌دانست و خون رزمندگان شیعه در لبنان نیز مانند برادران اهل سنت در غزه ریخته می‌شد.

وی افزود: ایران همواره در کنار مسلمانان در تجاوز‌های استکبار بوده است چه در هنگام تجاوز شوروی به افغانستان، و چه تجاوز به یمن و مسلمانان حوزه بالکان از جمله بوسنی و هرزگوین و اکنون این مسیر با هدایت مقام معظم رهبری ادامه دارد.

مقصودی سرپرست مهاجران افغانستانی در هرمزگان هم گفت: حدود ۲۰ هزار مهاجر افغانستانی مقیم هرمزگان هستند.

در پایان مهاجران افغانستانی با صدور قطعنامه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در ترور مجاهد بزرگ شهید سید حسن نصرالله را محکوم کردند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: مهاجران افغاستانی مقیم هرمزگان در کنار سایر رزمندگان و آزادی خواهان جهان اسلام راه شهید نصرالله و آرمان امام خمینی (ره) را در آزادی قدس شریف را محکم‌تر و با قدرت‌تر از گذشته ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.