معاون صدای رسانه ملی نوشت: رسانه می‌تواند با نقش‌آفرینی جهادی ــ تهاجمی آرایش هجومی بگیرد.

متن نوشتار علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی، به شرح زیر است: 

جنگ سرنوشت‌ساز جریان مقاومت با رژیم صهیونیستی از طوفان بزرگ و ضد‌اشغالگری الاقصی تا میدان نبرد در لبنان، روبه گسترش است. نبردی که در یک‌سو اراده مردان مجاهد مقاومت در مبارزه با صهیونیسم را به تصویر می‌کشد و در سوی دیگر «اتاق فرمان» آمریکایی این جنگ که قلاده رژیم هار و جنایتکار صهیونیستی را رها کرده نشان می‌دهد.

مقاومت چندلایه از حزب‌الله تا حماس خاکریز اول برای امنیت کشور‌های منطقه و عزت اسلام است، چرا که صهیونیسم تهدیدی برای همه کشور‌های منطقه بوده و طبعا در این برهه مهم تاریخی نباید در پرده غفلت، سکوت و بی‌تفاوتی افتاد، بلکه وجوب ایستادگی یکپارچه امت محمد (ص) در برابر این باند تبهکار، جهادی قطعی و بی‌قضاست.

در این بستر؛ «رسانه» مکمل «میدان» در این نبرد سرنوشت‌ساز است. رسانه می‌تواند با نقش‌آفرینی جهادی ــ تهاجمی و مبتنی بر چهار بُعد «سرعت»، «کیفیت»، «دقت» و «صحت»، در برابر تهاجم شناختی دشمن، آرایش هجومی‌بگیرد؛ کما این‌که در یک‌سال گذشته از شروع طوفان‌الاقصی و به‌ویژه در عملیات وعده صادق‌۲ به‌خوبی نشان داد که از عهده این نقش برآمده است. در روز‌های گذشته شاهد عملیات قدرتمند وعده صادق۲ بودیم که؛ همه ملزومات بازدارندگی همچون، قطعیت تهدید، اراده استفاده از تسلیحات، ارسال پیام هراس به دشمن و غافلگیری را به‌صورت کامل در خود ارائه داد. 

کنار آن، شور و شادی ملت ایران و مردم کشور‌های منطقه را دیده‌ایم که از نیرو‌های نظامی ما حمایت کرده‌اند. ناگفته پیداست که قدرت مردم فراتر از موشک و مهم‌ترین عرصه تولید قدرت نرم و سخت برای انقلاب اسلامی در دفاع از تمامیت ارضی، عزت ملی و کیان جمهوری اسلامی ایران است. اما؛ این پشتوانه در معرض تهدید رسانه‌ای دشمنان است، بنابراین می‌بایست همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمازجمعه اقتدار‌آفرین دیروز درباره «تعلل‌ناپذیری» و «شتاب‌نازدگی» قدرت بازدارندگی فرمودند، نظام رسانه‌ای انقلاب اسلامی نیز عالمانه و به لحظه عمل کند.

رسانه‌ملی جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ روانی روز‌های اخیر، خاصه پس از عملیات وعده صادق۲، بسیار مسئولانه در جایگاه درست، ابتکار عمل در «جنگ روایت‌ها» و بیان روایت اول را به‌دست گرفت. در این جنگ رسانه‌ای، نگذاشته‌ایم روایت دشمن بر رخداد بچربد و با وجود تلاش امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه، آمریکا و صهیونیسم، شکست بزرگ امنیتی ــ اطلاعاتی رژیم روبه زوال، بر تیتر رسانه‌های جهان نشست. از این زاویه، نظام جهادی ــ تهاجمی رسانه انقلاب اسلامی، می‌بایست ضمن هجوم به روایت‌سازی دشمن، سپر بزرگ خنثی‌سازی شبهات، دروغ‌پراکنی، یأس‌انگاری و ایجاد اختلافات دشمنان نظام در جامعه باشد. امروز جنگ اراده‌هاست و رسانه مهم‌ترین ابزار این نبرد است. چنانچه در چند روز بین شهادت سید مقاومت تا ضربه کاری وعده صادق۲، افکار عمومی‌به‌شدت تحت حمله شناختی دشمن با هراس‌افکنی، یاس‌انگاری و القای ضعف بود. لیکن ورق برگشته است. شلیک ایران به قلب تل‌آویو هم میدان وهم جنگ روایت‌ها را ازدشمن ستانده وبایستی رسانه این دستاورد راقوی‌ترو هجومی‌تر از قبل، تبیین کند و پیش ببرد.

علی بخشی‌زاده / معاون صدای رسانه‌ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار