عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس گفت: خدا را شکر می‌کنیم که رهبر باصلابت و با تدبیری داریم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با سخنان رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که چنین رهبر باصلابت و با تدبیری داریم.

ابوترابی افزود: ایشان خطبه‌ها را به دو قسمت تقسیم کردند. خطبه اول را فارسی بیان کردند و خطبه دوم را به زبان عربی ایراد فرمودند؛ این یعنی نمادی از امت اسلام. زمانی که رهبری این مقدار از جهان اسلام سخن می‌گویند در واقع رهبری جهان اسلام را هم به نمایش گذاشتند.

نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی رهبری حرفی از این جهان اسلام می‌زنند یعنی مخاطب آن همه‌ی امت اسلامی هستند؛ لذا خطبه‌ای کامل را به زبان عربی اختصاص دادند که بازتاب بسیار خوبی هم داشت و مطالب خوب و امید بخشی به زبان عربی مطرح شد.

وی تاکید کرد: در قسمت اول خطبه که فارسی بود بحث‌هاو مسائل سیاست داخلی خودمان نسبت به صهیونیست‌ها مطرح شد، اما در قسمت دوم که عربی بود و مخاطبانش تمام کشور‌های عریی و امت‌های اسلامی بودند بیشتر مواضع امید بخش و راه درست کشور‌های عربی، حزب الله، حماس و فلسطین را ریل‌گذاری کردند. 

وی اظهار کرد:‌ همه این‌ها دلیلی بود تا صهیونیست‌ها ببینند و بفهمند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این مهم است که چنین شخصی به این راحتی خطبه‌ها را می‌خواند و با صلابت و صدایی رسا مقابل دشمنان ایستاده است. این نماز جمعه به لحاظ تمامی ابعاد خود نماز جمعه‌ای تاریخی بود که در طول تاریخ مانند نخواهد داشت.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار