مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پایان دادن به تنش آبی ۲۰۰۰ نفر ساکن در دو روستای مجتمع "چاه شور" از مصوباتی بود که به تصویب رسید و در کمتر از ۱۰ روز برنامه عملیاتی برای تحقق این مهم آغاز شد.

علیرضا قاسمی بیان کرد: جلسه پایانی شورای اداری شهرستان دلگان با مصوباتی همراه بود که اصلاح و توسعه شبکه آب شرب روستا‌های مجتمع چاه‌شور و رفع تنش آبی ساکنان این روستا‌ها نیز در این نشست بررسی و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: اقدام‌های لازم به منظور تحقق این مصوبه بلافاصله پس از اتمام جلسه آغاز شد که بدین منظور اصلاح و توسعه شبکه آب شرب به میزان نزدیک به ۷ کیلومتر در راستای طرح جهاد آبرسانی توسط شرکت آب و فاضلاب و با مشارکت خیران در حال اجرا است و تنها ۱۷۰۰ متر از این عملیات باقی‌مانده است.
وی با بیان این که ناترازی بین میزان ذخایر منابع آبی و مصرف مردم از مجتمع آبرسانی "چاه‌شور" منجر به بروز تنش آبی شدید برای اهالی این روستا‌ها شده است، اظهار کرد: با توجه به این مهم، به منظور رفع این مشکل و جهت برون رفت از تبعات ناترازی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب در دستور کار قرار گرفت و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته به سرانجام رسید.
قاسمی اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به دلیل محدود بودن منابع مالی با تنش بسیاری رو به رو است، به همین دلیل تکمیل پروژه‌ها گاهی زمان بر می‌شود، اما همه تلاش ما این بوده که در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

برچسب ها: آبفا ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار