سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفت و گو با خبر شبانگاهی صداوسیمای مازندران، گفت:پایگاه هوایی نِواتیم که مورد اصابت موشکهای ایرانی قرار گرفت، امنترین نقطه اسرائیل بود که تمامی فناوریهای برتر این رژیم از جنگندههای f۳۵ تا هواگردهای ترابری نظامی در همین پایگاه قرار دارد، بنابراین وقتی آنجا را هدف قرار دادیم، یعنی کُلِ اسرائیل میتواند هدف مشروع جمهوری اسلامی ایران باشد.
او افزود:انبوه تصاویر از عملیات موفقیتآمیز وعده صادق ۲، موجب شد تا سیاست انکار و سانسور صهیونیستها، برای افکارعمومی جهان قابل قبول نباشد.
این تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه با اشاره بر اینکه عملیات وعده صادق ۱ و ۲ از جهات مختلف، هم از لحاظ نواخت آتش و هم از باب رفتار نظامی جمهوری اسلامی، با یکدیگر تفاوتهای چشمگیری داشتند، گفت: بنابراین کنشها، بازتابها، تاکتیکها و واکنش رسانههای جهان به خصوص شبکههای ضدایرانی نیز بسیار متفاوت بود.
قربانی افزود: وعده صادق ۱ برای ایجاد بازدارندگی بود و به همین دلیل از پهپادهای انتحاری و موشکهای کروز بکارگیری شد، زیرا پیام وعده صادق از نوع ایجاد بازدارندگی بود، اما در عملیات وعده صادق ۲، رفتار نظامی نیروهای مسلح ایران بر اساس اصل غافلگیری برای توازن قدرت بود و از همین جهت هم از موشکهای عماد و خیبرشکن استفاده شد تا ظرف مدت ۱۰ دقیقه از مبدا ایران به اهداف خودشان در تلاویو برسند.
او گفت: در ۱۵ ساعت اول این عملیات بیش از ۷۰۰هزار محتوا کاربران ایرانی تولید کردند که این نشان از توجه ویژه افکارعمومی به این عملیات موفق بود و بررسی و مقایسه محتواها با دادههای عملیات وعده صادق ۱ حاکی از آن است، که کاربران رسانههای اجتماعی در سراسر جهان، واکنشهای بیشتری نسبت به عملیات اول داشتند، بهنحوی که در واکنش به عملیات دوم جمهوری اسلامی، در توییتر محتواهای غیر فارسی رشد چشمگیری نسبت به وعده صادق ۱ داشت، تا حدی که محتواهای زبان عربی بیش از هر زبان دیگری رشد داشت که این موضوع نشان میدهد که کاربران عربزبان توجه بسیار جدی به این عملیات داشتند.