مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان گزارشی مبنی بر اینکه کلاسی خالی از معلم باشد را نداشتیم.

 

 

 رضا رضایی امروز در ششمین شورای آموزش‌وپرورش استان گفت : تأکید ما این بود حتی اگر معلم هم نباشد باید مدیر و یا کادر آموزشی سر کلاس بروند.

وی افزود: دو دانش‌آموز استان کرمان به نام فاطمه صوفی‌آبادی از هنرستان مدرس رتبه هشت در رشته هنر و رنجبر از رفسنجان رتبه چهارم در کنکور سراسری را کسب کردند که امروز از آنها با اهدای لوح و لپ‌تاپ با حضور فداکار استاندار کرمان تجلیل شد.

وی بیان کرد: ۶۹ فضای آموزشی با همت نوسازی مدارس از بودجه‌های ملی و استانی در مهرماه جاری تحویل آموزش‌وپرورش شد و آمادگی برای افتتاح دو ساختمان هنرستان و مغازه‌های آموزش‌وپرورش در بلوار جمهوری اسلامی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش آمادگی داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تصریح کرد: فضاسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان انجام شد و بسته‌های لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفت.

رضایی گفت: ۴ هزار فرهنگی در سامانه نقل‌و‌انتقال آموزش‌وپرورش استان کرمان ثبت‌نام کردند و باتوجه‌به تفاهم‌نامه‌های صورت‌گرفته ۵۰ درصد همکاران را جابه‌جا کردیم.

اولویت در همه تصمیم گیری‌ها باید پرورش و آموزش کودکان و نوجوانان باشد

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این جلسه گفت: برای توسعه کشور راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم و در همه تصمیم گیری‌ها و برای هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم، اولویت باید با دانش آموزان (کودکان و نوجوانان) باشد.

وی افزود: اگر نیروی انسانی خوب و کارآمد می‌خواهیم، باید همه سرمایه گذاری ما در آموزش و پرورش باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: نگاهی به زندگی مجرمان و بزهکاران که می‌اندازیم می‌بینیم که بیشتر آنان بازمانده از تحصیل یا تارک تحصیل بوده اند یا آموزش‌های منفی دیده اند.

وی افزود: باید به فکر جذب دانش آموزان باشیم، حتی مسجد هم که ساخته می‌شود باید توجه شود که برای دانش آموزان چه جاذبه‌ای دارد؟ اگر فاصله با دانش آموزان کم شود، مشکلات در آینده کمتر می‌شود.

بخشی گفت: بخشنامه‌ای که ناظر به قانون حمایت از اطفال است صادر شده و در ماده ۶ این قانون به تکلیف آموزش و پرورش در این خصوص اشاره شده به ویژه توجه به کودکانی که وضعیت مخاطره آمیزی دارند که ترک تحصیل از همه آن ها بدتراست.

وی تاکید کرد: امنیت مدارس را باید بالا ببریم و تعامل موثر بین مدیران مدارس و کلانتری‌های انتظامی سبب امنیت بیشتر دانش آموزان می‌شود.

تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری در استان کرمان

در این جلسه استاندار کرمان با اهدای لوحی از فاطمه صوفی‌آبادی حائز رتبه ۸ گروه آزمایشی هنر و ریحانه رنجبر کبوترخانی حائز رتبه ۴ گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تجلیل کرد.

محمدمهدی فداکار با اشاره به اهمیت ادامه تحصیل دانش‌آموزان تاکید کرد تا ضمن شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و بازگشت آن ها به مدرسه، کار کارشناسی در خصوص علل ترک تحصیل صورت گیرد.

وی همچنین همراهی دهیاران با اداره کل آموزش و پرورش در خصوص بازمانده‌های تحصیلی را مورد تاکید قرار داد.  

استاندار کرمان به برنامه‌های ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در پنجمین سالگرد سردار دلها اشاره داشت و گفت: در شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید سلیمانی مقرر شد تا آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای برای مدارس در این ایام داشته باشند.  

وی ارتباط مدیران مدارس و روسای کلانتری حوزه مربوطه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این ارتباط می‌تواند ملاحظات گفته شود.

فداکار، توجه به کودکان شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را در برنامه‌های هفته کودک مورد تاکید قرار داد.

 استاندار کرمان تهیه و چاپ کتاب راز صبح، زندگینامه معلم شهید حاج شیخ علی ایرانمنش، مدیرکل فقید آموزش و پرورش استان و امام جمعه موقت شهر کرمان را ارزشمند دانست.

 ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان طی امسال با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، فرمانده انتظامی استان، فرماندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب کرمان و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن شهید مهدوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

برچسب ها: معلم ، نقل وانتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
کلاس های ۳۵تایی ۴۰ تایی میخواهین معلم نباشه اونم معلم بازنشسه این افتخار داره
آخرین اخبار