سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تجهیزات و زیرساخت‌های بهداشت و درمان و مراکز ستادی در اثر توفان و گرد و غبار‌های چند ده ساله آسیب‌های بسیار جدی دیده‌اند .

 مسعود صالحی روز یکشنبه در جلسه با مسوولان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان منطقه سیستان با گلایه از عدم رعایت بهداشت محیط در برخی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت و تذکر جدی در خصوص کم کاری‌ها در این حوزه، اظهار کرد: می‌طلبد مسوولان توجه ویژه‌ای به بخش سلامت داشته باشند تا بتوانیم این آسیب‌ها را جبران کنیم. 

وی افزود:برخی اوقات همکاران حوزه بهداشت برای سلامت مردم از محل‌های فروش و عرضه مواد غذایی بازدید به عمل می‌آورند و موارد رعایت بهداشت را به آنها متذکر می‌شوند، اما گویا از یاد برده‌ایم که موضوعات بهداشتی بویژه بهداشت محیط باید ابتدا از سوی خود ما که مدعی رعایت بهداشت هستیم رعایت شود.

وی افزود: خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، پیشانی و ویترین وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، بنابراین تمرکز بیشتری بر روی این حوزه خواهیم داشت تا مردم شریفی که در مناطق محروم و دور از خدمات بهداشت و درمانی دسترسی کمتری دارند، کرامت آنها حفظ شود و همچنین شان و منزلت دانشگاه به عنوان متولی امر بهداشت و درمان زیر سوال نرود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل علت تمرکز بالا بر مرکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و اورژانس ۱۱۵ سفیدآبه را فاصله زیاد این شهر از شهرستان‌های اطراف و همچنین فعال شدن معدن مس در آینده‌ای نزدیک را از عوامل توجه ویژه به بهداشت و درمان این منطقه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آغاز به کار معدن مس در این منطقه بافت جمعیتی آن را تغییر می‌دهد و نیاز به دسترسی به امکانات بهداشتی درمانی را تا سطوح بالایی افزایش خواهد داد، در همین راستا دانشگاه خود را موظف می‌داند قبل از آنکه این مساله بحرانی شود اقدام کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در روند بازدید‌های روزانه و مستمر خود از وضعیت مراکز بهداشتی درمانی، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و اورژانس سفیدآبه ۲ بار طی یک هفته بازدیدو از عدم رعایت بهداشت محیط در این محل گلایه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار