کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و چادرملو در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

حسین عسگری کارشناس داوری  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و چادر ملو در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه از قبل اعلام کرده بودند که این مسابقه کمک داور ویدیویی دارد متاسفانه اشکالی وجود داشت و  این بازی کمک داور ویدیویی نداشت.   همچنین صحنه‌های تعیین کننده که داور اشتباه کند این بازی نداشت. البته قضاوت‌ها دلچسب نیست و  داوری‌ها  استاندارد لازم مورد نظر فیفا را ندارند. داوران دلبخواه قضاوت می‌کنند. مثلا گولسیانی حتما باید اخطار می‌گرفت، اما این کار صورت نگرفت. داور نمی‌تواند براساس فشار  و جو بازی  بخواهد  قانون را ناقص عمل کند.

او افزود:  دقیقه ۲۷ بازی، کمک داور دوم اشتباه وحشتناک کرد و بازیکن پرسپولیس یک یا ۲ متر قبل از مدافع چادرملو بود، اما به اشتباه پرچم آفساید را بالا برد و داور اعلام آفساید کرد. به هر حال این صحنه مهم و کلیدی بود که اتفاق افتاد.

عسگری درباره اینکه گل پرسپولیس درست بود، گفت: گل پرسپولیس مشکلی نداشت، چون ما از تلویزیون دیدیم به جز اینکه زاویه‌ای از دوبین نشان داده باشد. آنچه که تلویزیون نشان داد یکی، ۲ توپ  پرسپولیسی‌ها شوت زدند و یا سانتر کردند  برگشت خورد و دوباره به سمت دروازه رفت.

او افزود: به هر حال داور مسابقه شانس آورد که در این بازی به کمک داور ویدیویی احتیاج پیدا نکرد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار