مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: هنرمندان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و همه رخداد‌ها و افتخارات سیاسی، ورزشی و اجتماعی، عهد و دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کردند.

محمد الهیاری فومنی شامگاه شنبه پیش از اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران در تالار مرکزی ساری گفت: مروری بر تصاویر بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ارکستر ملی ایران نشان می‌دهد که هنرمندان این ارکستر در همه ادوار انقلاب اسلامی حضوری پررنگ برای پاسداشت ارزش‌ها و القای مفاهیم انقلاب داشته‌اند.

وی افزود: تصاویری از حضور هنرمندان ارکستر ملی در جبهه‌های دوران دفاع مقدس و اجرای موسیقی برای رزمندگان نیز وجود دارد که نشان می‌دهد هنرمندان همواره در کنار جامعه بودند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به حضور ارکستر ملی ایران در ساری به مناسبت دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران گفت: این استان همواره مهد هنر‌های مختلف بوده و به‌ویژه در موسیقی، هنرمندان پرآوازه‌ای داشته است و دارد که صدای هنر تبرستان را به استان‌های دیگر و فراتر از مرز‌های ایران رساندند.

وی ادامه داد: برای هنرمندان این سرزمین آرزوی سلامتی دارم و یاد همه هنرمندان فقید آن را گرامی می‌دارم.

الهیاری فومنی گفت: افتخار داریم که ارکستر ملی ایران به پاس کنگره ملی شهدای مازندران در این استان قطعاتی جدید را اجرا می‌کند و بخشی از برنامه‌های این کنگره را بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از فرمانده سپاه کربلای مازندران سپاسگزارم که برای القای مفاهیم ارزشمند جامعه از زبان هنر، موسیقی و ارکستر ملی ایران کمک گرفت تا صدای کنگره شهدا با هنرمندی نوازندگان ارکستر ملی ایران به گوش مردم برسد و در یاد جامعه ماندگار شود.

وی ادامه داد: حضور استاندار مازندران نیز برای به تماشا نشستن این اجرا، ارزشمند و نشان دهنده توجه به هنر در ساختار مدیریتی این استان است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی خاطرنشان کرد: پایه‌گذاری این برنامه در زمان محمدمهدی اسماعیلی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و با همراهی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید
ارکستر ملی ایران سمفونی «دیار علویان» را در ساری اجرا می‌کند
دعوت از هنرمندان با سابقه برای همراهی با ارکستر‌ها اولویت بنیاد رودکی است
به گزارش ایرنا، پوئم سمفونی «دیار علویان» که امشب در تالار فرهنگ و هنر ساری توسط ارکستر ملی ایران و به رهبری استاد همایون رحیمیان برگزار شد، شامل چهار قطعه تازه ساخته شده به آهنگ‌سازی حنیف شهمیرزادی است که به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران تولید شد و به‌عنوان آخرین برنامه دومین کنگره ملی شهدای مازندران روی صحنه رفت.

در این سمفونی اکبر رستگار خوانندگی قطعه مازندرانی را بر عهده داشت و سید محسن حسینی خواننده ۲ قطعه فارسی بود؛ محمدرضا صفی نیز به‌عنوان خواننده مهمان برای اجرای قطعه «ای ایران» روی صحنه رفت.

دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران از ۲۸ شهریور آغاز شد و با اجرای چند اجلاسیه و ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در سراسر استان امشب به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار