دولت استرالیا با همکاری قبرس در حال تخلیه شهروندان خود از لبنان است.  

کانبرا در اولین عملیات گسترده برای خارج کردن شهروندان خود از لبنان، حدود ۲۲۹ نفر را با پرواز تجاری به قبرس و پس از آن به خاک استرالیا خواهد فرستاد. 

به گزارش الجزیره، مقامات استرالیایی و قبرسی اعلام کردند که بر اساس میزان تقاضا ممکن است پرواز‌های بیشتری را برای تخلیه ترتیب دهند. 

پیش از استرالیا نیز برخی کشور‌ها روند تخلیه از لبنان را آغاز کرده یا از اتباع خود خواسته‌اند که این کشور را ترک کنند. در این میان می‌توان به بلژیک، کانادا، چین، دانمارک، فرانسه، یونان، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند و بسیاری از کشور‌های اروپایی اشاره کرد. 

به گفته «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، رژیم صهیونیستی طی حملات هوایی در لبنان که از ابتدای مهرماه آغاز شده، یک «بحران وحشتناک» را رقم زده است. بیش از هزار شهروند لبنانی به شهادت رسیده و بسیاری دیگر نیز زخمی شده‌اند. 

افزون بر این، رژیم صهیونیستی از محاصره نظامی تحمیلی لبنان خبر داده و روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت مدعی شد که این نوع محاصره شامل غیرنظامیان نخواهد شد. روزنامه العربی الجدید می‌گوید اسرائیل قصد دارد مانند سناریوی نسل‌کشی در غزه، محاصره‌ای همه جانبه بر لبنان تحمیل کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار