رئیس سازمان بورس گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در بازار سرمایه نیازمند افزایش کارایی بازار هستیم تا شفافیت افزایش پیدا کند.

حجت‌الله صیدی رئیس سازمان بورس در همایش روز کارگزاری گفت: ۳۲ سال گذشته بازار سرمایه را با کارگزاری شناختیم. با کانون کارگزاران جلسه داشتیم و نکات مختلفی را مطرح کردیم.

او افزود: یکی از اولین کار‌هایی که در سازمان انجام دادیم مسائل مربوط به بازار سرمایه است. حدود ۷۵ مشکل دارای اولویت را برشمردیم. در این ۶ ماه اول تا پایان سال، باید اقداماتی انجام دهیم تا بازار سرمایه روی رشد را ببیند که ۱۷ اقدام نهایی انتخاب شد.

او بیان کرد: به‌عنوان بخشی از اقتصاد کشور باید ببینم چه باری بر روی دوش ما است. ما همه دغدغه رشد اقتصادی کشور را داریم قرار بود سال ۱۴۰۴ اول منطقه باشیم که براساس این هدف باید امسال ۵۶ درصد رشد داشته باشیم تا به این هدف برسیم که شدنی نیست. برای ۶ و نیم درصد رشد اقتصادی نیاز به حداقل ۱۵۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم که در این میان نقش بازار سرمایه ۵۰ درصد است.

صیدی می‌گوید: برای جذب سرمایه‌گذار در بازار سرمایه نیازمند به افزایش کارایی بازار هستیم که باید شفافیت افزایش پیدا کند برای ارتقای کارایی بازار، شفافیت و تسهیل در تشکیل سرمایه همه شرکت‌های کارگزاری باید تلاش کنند. 

رئیس سازمان بورس بیان کرد: یکی از اقدامات ما از ابتدای کار مقررات‌زدایی بود. بحث معافیت‌های مالیاتی، حقوق مالکانه معادن، قیمت‌گذاری دستوری از جمله مواردی است که در حال پیگیری آن هستیم؛ تعامل با سیاست‌گذار پولی بسیار مهم است باید با هم دیگر پیش برویم و در خصوص مسائل کار کنیم تا هر دو بخش مرتفع شود تفاوت بین نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد هم یک مورد دیگری است که در حال کار بر روی آن هستیم. نوسان جزئی از بازار سرمایه است.

در ادامه عظیم ثابت دبیر کل کانون کارگزاران در همایش روز کارگزار گفت: کارگزاران حدود ۵۰ سال است که در بازار فعالیت می‌کنند و علیرغم تمام فراز و نشیب‌ها رشد‌ها و دستاوردهای خوبی داشته اند، حدود ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم در صنعت کارگزاری مشغول هستند و حدود ۵۰ درصد از شاغلان صنعت کارگزاری در مقطع کارشناسی و حدود ۴۲ درصد شاغلان در  صنعت کارگزاری از بانوان هستند.

او افزود: با توجه به اتفاقات بازار سرمایه روند سودآوری صنعت کارگزاری هم کاهش داشته است و در تلاش هستیم با کمک سازمان بورس مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه یک زمان آرزو می‌کردیم ارزش بازار به ١٠٠ میلیارد دلار برسد گفت: امروز ارزش بازار ١۴٠ میلیارد دلار است و امیدواریم به چند برابر است عدد برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار