رئیس پلیس فتای خوزستان گفت: مرکز فوریتی پلیس سایبری از دو سال پیش بصورت سایت و تلفنی تشکیل شده و امسال ما فقط ۲۳ هزار تماس تلفنی داشتیم و بیش ۱۷ میلیارد تومان پولی که از حساب شهروندان برداشت شده به حساب آنها بازگشت شده است.

سرهنگ حسینی گفت: مهم‌ترین جرائم در فضای مجازی کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم از طریق پلیس فتا ارائه شده است افزود:هیچ سازمان دولتی حتی قوه قضاییه اطلاعات خود را از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌کند و متاسفانه برخی شهروندان به پیامک‌های ارسالی اعتماد می‌کنند و اظهار می‌دارند که این پیامک از طریق شخصی معتمد برای من ارسال شده است لذا مجدداً تاکید می‌گردد هر پیامکی که حاوی لینک شخصی بود این از طرف کلاهبرداران می‌باشد و شما با فعال کردن لینک اجازه دسترسی کلاهبردار را به اطلاعات خود می‌دهید.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به این موضوع که گوشی‌های همراه صندوقچه اسرار افراد هستند اظهار داشت: اگر پیامک جعلی برای شخصی آمد اولاً پیامک را باز نکنند اگر باز کردند سریعاً اینترنت گوشی خود را قطع کنند سپس می‌توانند در این خصوص با پلیس فتا و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

سرهنگ حسینی در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی اظهار داشتند: بیشترین کلاهبرداری‌های اینترنتی ما از طریق سایت دیوار، شیپور و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد این سایت‌ها صرفاً جهت اطلاع رسانی هستند و مکان مناسبی جهت خرید و فروش نیستند و پیشنهاد می‌گردد که هیچ مبلغی تا زمان معامله حضوری پرداخت نشود.

وی در خصوص کلاهبرداری اسکمینگ (کپی کارت عابر بانک) بیان داشت: متاسفانه اعتماد زیادی بین بسیاری از شهروندان و فروشندگان وجود دارد لذا رمز کارت به راحتی در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد که این اشتباه است، اما کپی کارت اکثرا توسط دوره گرد‌ها که دارای دستگاه پوز هستند صورت می‌گیرد و فقط با یک بار کشیدن، کارت کپی می‌شود.

سرهنگ حسینی با اشاره به رسیدگی به ۹۴ درصد کل پرونده‌های سایبری در ۶ ماه امسال تصریح کرد:مرکز فوریتی پلیس سایبری از دو سال پیش بصورت سایت و تلفنی تشکیل شده و امسال ما فقط ۲۳ هزار تماس تلفنی داشتیم و بیش ۱۷ میلیارد تومان پولی که از حساب شهروندان برداشت شده به حساب آنها بازگشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.