مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: استان اردبیل پارسال رتبه نخست تبلیغات و بازاریابی گردشگری خارجی را احراز کرد.

حسن محمدی ادیب گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که به برگزاری پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو و هفدهمین نشست کارشناسان ارشد گردشگری اکو در اردبیل و باز شدن پای شخصیت‌ها و مقامات عالی رتبه اکو و برخی دیگر از کشور‌های همسایه به اردبیل منجر شد، در معرفی قابلیت‌های گردشگری استان موثر بوده و سبب افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: پارسال گردشگری در این استان ۱۸ رویداد و جشنواره ملی و بین‌المللی نظیر کوچ عشایر، انگور، انار، هیوا (به)، چومچه خاتون، سیب، آش و غذا‌های محلی و چیله گئجه سی (شب چله) برگزار شده و گردشگری این استان بیش از سال‌های گذشته مورد توجه مردم و مسافران قرار گرفته است.
به گفته او، همچنین در راستای احیا و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان، سه همایش و سمینار ملی و بین‌المللی کیفیت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گردشگری پایدار، گردشگری سلامت در مرکز استان و پنج تور اینفو در شهرستان‌های نمین، نیر و اردبیل برگزار شد.
محمدی ادیب گفت: شرکت موفق و تاثیرگذار در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ترکیه و تهران و ثبت اردبیل در لیست فدارسیون جهانی شهر‌های گردشگری از دیگر توفیقاتی بود که در سال گردشگری گذشته به دست آمد.
او همچنین تصریح کرد: ۲۳ مرکز اقامتی، محوطه، مزرعه گردشگری کشاورزی و اقامتگاه بوم‌گردی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و رونق هرچه بیشتر صنعت و اقتصاد گردشگری در جای جای این استان در سال گردشگری گذشته به بهره‌برداری رسیده که نتایج آن در افزایش حضور مسافران داخلی و خارجی و درآمدزایی برای اهالی مشهود است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل هتل ملک قدوس و پل معلق و ترکیبی سرعین را از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در بخش گردشگری استان در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: در مدت زمان یاد شده به منظور رصد سطح رضایت مردم و مسافران، ۶ هزار بار بر تاسیسات گردشگری استان نظارت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.