بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک: سهمیه داروی انسولین از ماهانه به یک یا دو هفته کاهش یافت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص کمبود انسولین‌های قلمی و به ویژه نوومیکس گفت: این کمبود بابت میزان واردات و تولید شکل گرفته که شرکت خارجی نتوانسته مقادیر مورد نیاز را تامین کند.

یادگاری افزود: در همین راستا مجبور به مدیریت این کمبود با شیوه‌های مختلف شدیم؛ متاسفانه اجبار بر این شد که سهمیه دارویی بیماران مبتلا به انسولین از یک ماه سهمیه به یک یا دو هفته تقلیل پیدا کند تا توزیع به بهترین شکل انجام شود. 

به گفته یادگاری از ابتدای شهریور ماه ۱۲ هزار و ۸۸۰ انسولین نوومیکس در ۲۰۵ محموله به داروخانه‌های منتخب معاونت غذا و دارو ارسال شده که اکثرا داروخانه‌های شبانه روزی هستند. 

او افزود: در ابتدای مهرماه این میزان انسولین اختصاص یافته افرایش داشته و انسولین جایگزین با ترکیبی مشابه انسولین نوومیکس حتی با عملکرد بهتر تحت پوشش بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح نیز موجود شده که می‌تواند جایگزین انسولین نوومیکس باشد.

یادگاری این را هم گفت که این دارو در بین داروخانه‌های شبانه روزی تمامی شهرستان‌ها توزیع و در اراک ۱۱ داروخانه شبانه روزی ویژه توزیع انسولین وجود دارد و هر مرحله به ۵ داروخانه توزیع صورت می‌گیرد.

بیماران می‌توانند با تماس شماره ۱۹۰ از نحوه توزیع مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.