مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: امسال۳۲ هزار دانش‌آموز همدانی با مسائل مربوط به حوزه آب استان آشنا خواهند شد.

رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مدیریت مصرف آب، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی است، اظهار داشت: آموزش و فرهنگسازی نوعی سرمایه‌گذاری برای آیندگان محسوب می‌شود.

وی افزود: به‌طور قطع مدیریت آب در آینده نه چندان دور در دست دانش‌آموزان امروز قرار خواهد گرفت و با آموزش و فرهنگسازی است که می‌توان حساسیت امروز منابع آبی را به دانش‌آموزان انتقال داد.

اخلاص‌مند با بیان اینکه این طرح در سنوات گذشته نیز اجرا شده است، تصریح کرد: امسال در قالب طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» ۳۲هزار دانش‌آموز همدانی، با این طرح و لزوم مدیریت مصرف آب آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش استان همدان به عنوان مجری طرح و جهاد دانشگاهی واحد همدان به عنوان مشاور طرح اجرا خواهد شد، گفت: طرح دانش‌آموزی نجات آب در ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و مدرسه اجرا می‌شود.

اخلاص‌مند با اشاره به اینکه فعالیت آموزشی طرح دانش‌آموزی نجات آب دوره اول متوسطه خواهد بود و آموزش و فرهنگسازی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در قالب آموزه‌های کتاب آب، انسان و محیط زیست ارائه می‌شود، تاکید کرد: در این طرح دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان حوزه زمین شناسی و جغرافیا کتاب آب، انسان و محیط زیست دیده شده که بعد از مبادله تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، رابطین مناطق توسط کارشناسان حوزه آب آموزش دیده و آموزش‌ها را به دانش آموزان منتقل خواهند کرد، افزود: اهمیت آب و چرخه آن در زمین، مصارف و منابع آب، تأسیسات آن، اهمیت حفاظت‌های کمی و کیفی و یا شرایط اجتماعی که بحران آب ممکن است ایجاد کند را از جمله مباحث آموزش‌های برنامه‌ریزی شده برای معلمان و دانش آموزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.