اداره کل هواشناسی استان کرمان در پی احتمال وقوع ناپایداری های جوی در جنوب کرمان هشدار سطح زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرد: از امروز تا سه شنبه در مناطق جنوب غربی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان کرمان، شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

 در اطلاعیه هواشناسی آمده است: طی روز‌های شنبه تا سه شنبه هفته آینده در کویر مرکزی و شرق کشور، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ بنابراین انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرق استان دور از انتظار نیست. 

همچنین طی این مدت در مناطق جنوب غربی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان کرمان، شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود که جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از این مناطق محتمل است.

مناطق نیمه شمالی، شرق و جنوب غرب استان کرمان، شامل:    ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر تحت تاثیر این پدیده هستند.

احتمال جاری شدن روان آب در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در شمال و شرق استان دور از انتظار نیست. 

 با توجه به وزش باد نسبتا شدید در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. 

خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان کودکان و گروه‌های حساس، اتراق نکردن و برپا نکردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار