معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۸۴ نفر در استان در آزمون جامع گردشگری که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.

مجید ستایش در حاشیه برگزاری  آزمون جامع گردشگری اظهار کرد: این آزمون در سالن شهید مطهری دبیرستان امام صادق (ع) شهر قم با حضور داوطلبان برگزار شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم بیان کرد: متقاضیان مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز راهنمایان فرهنگی (ایرانگردی و جهانگردی) در آزمون مذکور حضور داشتند.

او همچنین با تأکید بر اهمیت آموزش در بخش گردشگری گفت: مطالعه و آموزش یکی از عوامل مهم در توسعه و رشد صنعت گردشگری است و تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند نقش مؤثری در رشد و توسعه پایدار این صنعت دارد.

شرکت‌کنندگان در این آزمون، پس از قبولی و دریافت مدارک و مجوز‌های لازم، مجاز به فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری می‌شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آزمون مذکور می‌توانند به معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۶۰۳۴۲۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد.

گفتنی است که قدمت ساختمان دبیرستان امام صادق (ع) -حکیم‌نظامی- شهر قم (محل برگزاری این آزمون) به سال ۱۳۱۷ هجری خورشیدی می‌رسد و به شماره ۳۳۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در خیابان معلم قرار دارد.

برچسب ها: آزمون جامع ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار