مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزار و ۴۷۰ ویژه برنامه فرهنگی، ادبی و هنری به مناسبت هفته ملی کودک در سراسر استان اجرا می‌شود.

محمدرضا سالاری گفت:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۲ مهرماه با شعار "برای کودکان برای آینده" برنامه‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می‌کند.

وی هدف از اجرای این برنامه هارا ایجاد روحیه   نشاط آفرینیبریا کودکان استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: رونمایی از عروسک‌های غول پیکر، افتتاح نمایشگاه دست سازه‌ها، جشن محوری روز جهانی کودک، جُنگ شادی، اجرای نمایش عروسکی ماجرای آن چاه، پخش انیمیشن تولید کانون، رقابت عکاسی لبخند کودکانه، برگزاری جشن روز جهانی کودک روستا توسط واحد سیار زاهدان، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری ویژه کودکان با نیاز‌های خاص توسط مرکز شماره سه زاهدان، رقابت کودک خلاق با وسایل دور ریختنی و برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه گویی مرحله کتابخانه‌ای از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته در استان است.

وی با اشاره به اهمیت هفته ملی کودک بیان کرد: انتخاب هفته‌ای به نام کودکان فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه کودک در نظر دارد براساس مباحث حوزه کودک و نوجوان به بهترین شکل ممکن پیش برود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها به نقش تمدنی کودکان و نوجوانان آینده‌ساز اشاره داشتند، بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یک مجموعه که در جهت کشف، شناسایی و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان فعالیت دارد، تلاش می‌کند در توانمندسازی و ایفای نقش موثر مخاطبان خود برای آینده جامعه اسلامی، اثرگذار باشد.

به گفته سالاری در سال ۱۴۰۳ خوشبختانه با راه اندازی سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های سیب سوران، مهرستان و خیابان زیباشهر زاهدان اتفاق مثبتی در حوزه کودک و نوجوان رقم خوررده البته با توجه به جمعیت بالای کودکان در سیستان و بلوچستان اکنون ۳۳ کانون ثابت و سیار در استان داریم که از این تعداد ۲۹ مرکز ثابت و سه مرکز سیار است، اما با توجه به پراکندگی استان نیازمند گسترش این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان عضو کانون بودند که خوشبختانه امسال این اعداد بیش از 3 برابر شده و حدود ۱۱ هزار و ۷۰ کودک و نوجوان از  سراسر استان در سامانه کانون پرورش فکری عضو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار