رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: مراکز بهداشتی و درمانی کشور سالانه ۱۵ هزار پرستار جدید نیاز دارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز روز افزون این بخش باشند.

احمد نجاتیان در همایش پرستاری و مطالبات تحقق نیافته در تبریز اظهار کردوگفت: با توجه به افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی در کشور، با استخدام سالانه این تعداد نیروی پرستار به منظور ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران، به استاندارد حداقل ۱.۸ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه شاخص پرستار به تخت بیمارستانی در کشور ۹ دهم است افزود:در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه با استخدام سالانه ۱۵ هزار نیروی پرستار به استاندارد یاد شده دست خواهیم یافت.
نجاتیان همچنین بر اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تاکید کرد و گفت: اجرای ناقص این قانون، برای پرستاران مشکلات معیشتی ایجاد کرده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در سفر به تبریز از بیمارستان امام رضا (ع) بزرگترین بیمارستان شمال غرب کشور بازدید و با پرستاران و اعضای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری شهر‌های استان آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
وی در دیدار با روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری استان آذربایجان شرقی مهمترین مسائل صنفی و حرفه‌ای پرستاران و انتظارات جامعه پرستاری از دولت را تشریح کرد.

برچسب ها: بیمارستان ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.