رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار برقراری پرواز‌هایی برای حمل تجهیزات پزشکی به لبنان شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار «تسهیل فوری پروازها» برای آوردن تجهیزات پزشکی به لبنان شد.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس هشدار داد: «ظرفیت سیستم بهداشتی در لبنان رو به وخامت است.» 

روز چهارشنبه، تدروس، بیمارستان‌های لبنان را «غرق از هجوم بیماران مجروح» توصیف کرد.

واحد مدیریت خطر بلایای لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که از هشتم اکتبر سال گذشته تاکنون ۱۸۷۳ نفر در نتیجه حملات اسرائیل به این کشور شهید و ۹۱۳۴ نفر زخمی شده اند.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر هشدار داد اکنون سیستم بهداشت و درمان لبنان به دلیل گسترش حملات اسرائیل تحت تاثیر قرار گرفته و با فشار زیادی روبه روست. به ویژه آنکه با آواره شدن غیرنظامیان که بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است این مسئله می‌تواند به گسترش بیماری‌های دامن بزند. 

درگیری میان حزب الله و اسرائیل موجب کاهش تردد پرواز‌های تجاری بر فراز منطقه شده است. این روند ارسال دارو و سایر نیاز‌های نواحی جنگ زده را کاهش داده است.

تشدید توحش رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان طی روز‌های اخیر علاوه بر تلفات سنگین انسانی، باعث آواره شدن ده‌ها هزار غیرنظامی شده است. مقامات صهیونیست با بمباران گسترده لبنان به دنبال تحت فشار قرار دادن حزب الله برای پذیرش مذاکره برای بازگرداندن شهرک نشینان به نوار مرزی با لبنان هستند. 

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت در طول جمعه شب ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفتند. تشدید درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب الله لبنان در هفته گذشته باعث خروج اتباع کشور‌های مختلف از منطقه درگیری شده است. 

جمعه گذشته بر اثر حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند. جنبش حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرده است که «به جهاد خود در مقابله با دشمن ادامه می‌دهیم».

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار