معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه نیاز به آموزش فراگیر و تخصصی در حوزه گردشگری داریم، اعلام کرد: پیشنهاد داده‌ایم که شبکه رادیویی و گردشگری تلویزیونی در شیراز راه‌اندازی شود.

محمد فرخ‌زاده در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مثلث گردشگری سه شهر تاریخی یزد، اصفهان و شیراز، گفت: به همت شهرداری تفاهم‌نامه مثلث گردشگری بین سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد عملیاتی می‌شود.

او با بیان اینکه استان فارس ۵ محور جهانی ثبت شده و بیش از ۱۴۲۰ امامزاده واجد التکریم دارد، عنوان کرد: اشتراکات مهمی بین این سه شهر تاریخی از جمله بافت تاریخی، سابقه تاریخی و تمدنی، عمق فرهنگی در دوره صدارت‌ها، در هم تنبدگی قومیتی، همجواری با کشور‌های حوزه خلیج فارس و فلات مرکزی و…وجود دارد.

فرخ‌زاده همچنین با تاکید بر لزوم اقتصاد گردشگری، گفت: نیاز است مصادیق این مهم به نگارش در آورده شود.

معاون استاندار فارس با تصریح بر اینکه پارلمان‌های شهری و شهرداران نقش موثری در توسعه گردشگری دارند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها کارامدی و چابکی لازم را ندارند و بخشی خصوصی و نهاد‌های غیردولتی بسیار کارآمدتر هستند. از این رو باید ظرفیت‌های سه شهر به اشتراک گذاشته شود و برای ارتقای تاسیسات اقامتی برای پذیرش بین‌المللی تلاش کنیم.

فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنانش رفع موانع پروژه‌های گردشگری و ارتباطات دو سویه را از الگو‌های موفق استان فارس برشمرد و گفت: نگاه ما، یک نگاه بهره‌برداری اقتصادی در این حوزه است.

او همچنین نقویت خطوط حمل و نقل ریلی بین این سه شهر تاریخی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا راه اهن شیراز به یزد به نتیجه رسیده است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه نیاز به آموزش فراگیر و تخصصی در حوزه گردشگری داریم، اعلام کرد: پیشنهاد داده‌ایم که شبکه رادیویی و گردشگری تلویزیونی در شیراز راه‌اندازی شود.

فرخ‌زاده در خاتمه بیان کرد: در شیراز اساسنامه گردشگری و زیارت به تصویب رسیده که قابل تسری به شهر‌های تاریخی دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.