بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران اعلام کرد:۲ میلیون و ۵۲۹ هزار تن کالای اساسی به ارزش بیش از ۸۳۹ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار در ۶ماهه نخست امسال از طریق گمرکات مازندران ترخیص و وارد کشور شد.

این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۶ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالا‌های اساسی مربوط به واردات ذرت بوده و کمترین آن مربوط به تخم مرغ نطفه دار بوده است

بر اساس این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی به لحاظ ارزش ،ذرت دامی با ارزش ۴۲۴میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۴ میلیون دلار و خوراک آماده دام به ارزش ۹ میلیون دلار ۵ قلم اول کالای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران در نیمه نخست سال جاری بودند.

کالا‌های اساسی از نظر وزنی سهم ۹۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد از کل واردات کالا به گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است. واردات کالا طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به گمرکات مازندران به میزان ۲ میلیون و۶۴۴ هزار تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار دلار می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار