مسئول بسیج رسانه کردستان گفت: رویداد رسانه‌ای طنین ویژه بانوان در استان برگزار می‌شود.

 سجاد عرفانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سومین جشنواره «حریم رسالت» عرصه رقابت و درخشش بانوان رسانه در بهتر شناساندن الگوی موفق و تراز بانوی ایرانی اسلامی با هدف هویت سازی برای نسل جوان است که اهالی رسانه و بانوان خبرنگار میتوانند با آثار و محتوای تولیدی خود در حوزه "زن و خانواده" در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: کلیپ و گزارش ویدئویی، موشنگرافی، اینفوگرافی، پادکست، مستند، عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و تیتر از جمله قالب‌های این رویداد است.

عرفانی با اشاره به اینکه اختتامیه این رویداد در آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: خبرنگاران در این رویداد پیشرو باشند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای مردم کم است و خبرنگاران معلم مردم در این زمینه هستند، بر لزوم نقد نویسی رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: در استان باید خبرنگاران تخصصی باید در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد.

عرفانی با تاکید بر اهمیت برگزاری کارگاه‌های سواد رسان‌های گفت: این کارگاه‌ها با همراهی رسانه‌ها و بسیج رسانه استان برگزار میشود.

وی تاکید کرد: این دوره‌ها باید بستری برای کمک به افزایش سطح آگاهی خبرنگاران باشد.

مسئول بسیج رسانه کردستان اذعان کرد: خبرنگاران با افزایش سطح آگاهی خود می‌توانند برای تحلیل‌های خود سندیت ایجاد کنند و به فرد شناخته شده و اثرگذاری در جامعه تبدیل شوند.

عرفانی با اشاره به اینکه این مهم نیازمند رسانه‌ای جداگانه است، گفت: رسانه‌ها باید یک فضای رسانه‌ای با رویکرد متفاوتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نسل جدید نسلی منتقد است و از خبر‌های رسمی و طولانی استقبالی ندارند، گفت: سیستم آموزشی در دهه‌های قبلی متفاوت بود و نسل جدید با گذشته متفاوت اند که با تغییر جریان فکری آموزش و پرورش همراه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و گفت: تجهیزات و مهمات عملیات دوم با عملیات اول بسیار پیشرفته‌تر بود.

عرفانی تاکید کرد: شایعاتی بوده که ایران پشت حزب الله را خالی کرده است، اما همه بدانند حزب الله و لبنان از ایران جدا نیستند و این عملیات روانی دشمن است.

وی گفت: افراد موثری باید در رسانه‌ای شدن این موضوع ورود کنند و وقت این است که رسانه‌های رسمی به اوج خود برگردند.

عرفانی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال قطبی سازی است و ایجاد شکاف بین دولت و مردم است، تاکید کرد: هرکسی با هر تفکری محترم است، اما باید مراقب نقشه‌های دشمن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار