چهره ماندگار فلسفه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم گفت‌: اسلام احیا کننده، پشتیبان و کمک کار همه ادیان جهان به‌شمار می‌آید و این ظرفیتی بسیار مهم در دنیای امروز برای رسیدن به صلح است.

به نقل از دانشگاه ادیان و مذاهب قم، استاد غلامرضا اعوانی در آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم ضمن تاکید بر اینکه اسلام به صلح جهانی کمک می‌کند، بیان کرد: اگر اعتقاد به آموز‌های دینی کم‌رنگ شود و انسان از دین خارج شود، اوضاع جهان بسیار خطرناک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای تبلیغ دین استفاده از حکمت است، افزود: اسلام با پشتیبانی و کمک به ادیان الهی به صلح جهانی کمک می‌کند چرا که دین به طور کلی به دنبال نجات بشر و هدایت انسان‌ها به سمت خوبی‌هاست.

وی با بیان اینکه دین اسلام آنچه برای سعادت انسان نیاز است را برای مردم تبیین کرده‌است، ادامه داد: در قرآن شرط رستگاری انسان در ایمان به خدا، ایمان به آخرت و انجام عمل صالح بیان شده و رعایت تقوای ملاک تقرب به خداوند است.

اعوانی گفت: در اسلام ایمان به همه رسولان الهی شرط است و قرآن بر وحدت ادیان تاکید دارد، در همین راستا آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) برای همه بشریت نازل شده و هدایت ایشان برای همه مردم است.

گفتنی است دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران است. هدف اصلی دانشگاه معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (ع) است. تربیت نیروی انسانی متخصص برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق از رسالت‌های این دانشگاه می‌باشد.

این دانشگاه از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی از نظر تعداد دانشجوی خارجی با دانشجویانی از ۳۰ کشور مختلف جهان است. دانشگاه ادیان و مذاهب سالانه برنامه‌های بین‌المللی متعددی را به صورت کوتاه‌مدت به زبان‌های عربی و انگلیسی در کشور‌های مختلف برگزار می‌کند و با دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان تفاهم‌نامه‌ی همکاری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار