رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ایستگاه پمپاژ چم تکله بسطام یکی از ۵ ایستگاه اولویت‌بندی سازمان بود که با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و تحویل کشاورزان شد.

 سید عماد شاهرخی در بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ چم تکله بسطام، شهرستان سلسله گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته قسمت‌های آبگیر، ساختمان، سیستم برقی و مکانیکی آن انجام شده و مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۷۳ هکتار از اراضی منطقه (به تفکیک ۶۰ هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای و ۱۳ هکتار سیستم آبیاری بارانی) تحت پوشش این ایستگاه قرار دارد، افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ چم تکله بسطام پس از تخریب در اثر سیل ۹۸ آغاز گردیده و تاکنون مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای احداث ایستگاه هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: اولویت بندی‌هایی برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ انجام شد که این ایستگاه نیز جزو اولویت‌ها بود، طی ملاقات عمومی که در سال ۱۴۰۱ عده‌ی کثیری از کشاورزان محلی به سازمان مراجعه کردند نهایتا دستور ویژه برای پیگیری و تکمیل این ایستگاه صادر شد.

سید عماد شاهرخی بیان کرد: این ایستگاه یکی از ۵ ایستگاه اولویت‌بندی سازمان بود که با پیگیری‌های انجام شده با تامین اعتبار این ایستگاه به بهره‌برداری رسید و تحویل کشاورزان شد.

شاهرخی تصریح کرد: با توجه به شعار سال که  «جهش تولید با مشارکت مردم» می‌باشد باید مشارکت مردمی را در تکمیل زیرساخت‌های کشاورزی افزایش دهیم که اگر نواقصی هم وجود دارد مردم پای کار بیایند و این نواقص را تکمیل کنند.

وی در خصوص نظام بهره‌برداری گفتند: پس از تکمیل پروژه‌ها مخصوصا ایستگاه‌های پمپاژ باید با فعال نمودن تشکل‌های تعاونی نظام بهره‌برداری فعال‌تر و قوی‌تر گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: ما در کنار کشاورزان هستیم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، اما می‌طلبد که کشاورزان نیز در بحث مشارکت پای کار باشند.

برچسب ها: لرستان ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.