حفظ و ارتقاء سلامت اولویت اصلی نظام سلامت است و باید با هر مسأله‌ای که سلامت مردم را تهدید‌ کند به خوبی مبارزه شود.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شانزدهمین کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی برگزار شد اظهار کرد: کشت و پرورش انواع یونجه در حاشیه شهر زاهدان که با آب حاصل از فاضلاب شهری انجام می شود و از طریق گوشت و شیر وارد چرخه غذایی می شود خطر آفرین است و باید برخورد جدی صورت گیرد.
وی بر مطالعه انتقال بیماری سل از دام به انسان تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار ابتلا به بیماری سل در استان، باید دامپزشکی نقشه کامل از کانون ها و نقاط پرخطر بیماری های مشترک انسان و حیوان را در اختیار نظام سلامت قرار دهد.
وی افزود: خوشبختانه با برگزاری منظم و مستمرکمیته صیانت از حقوق سلامت مردم با حضور مستقیم دادیار حقوق عامه استان و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با سلامت، به منظور رفع نواقص و موانع اجرایی سلامت شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است.
دکتر غزنوی سوانح و تصادفات خودروهای حامل اتباع بیگانه را یکی از چالش‌های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: این تصادفات هزینه هنگفتی را بر دست بیمارستان های استان می‌گذارد و باید متولیان این موضوع نیز بررسی و مشخص گردد.
دکتر احمدزاده معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن محکوم کردن ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی لبنان، گفت: تعیین تکلیف زمین های کشاورزی حاشیه شهر زاهدان و نظارت جدی بر تصفیه خانه زاهدان ضروریست.
وی افزود: با کسانی که سلامت شهروندان و جامعه را تهدید می کنند برخوردی جدی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد این کمیته، در جلسات بعدی از سایر دستگاه های اجرایی در انجام مصوبات گزارش عملکرد تهیه می شود و در نیمه دوم سال از دستگاه فعال نیز تقدیر می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار