مدیر کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و بر تسریع پروژه‌های توسعه‌ای و بهبود زیرساخت‌ها تاکید کرد.

کمالی شامگاه در این بازدید که به منظور ارزیابی پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای و بهبود زیرساخت‌های بندر صورت گرفت با اشاره به اهمیت بندر چابهار به عنوان یک کانون ترانزیتی و تجاری در منطقه بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌ها و بهبود کیفیت خدمات مهندسی و طرح‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

مدیر کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی چابهار، این بندر می‌تواند نقش حیاتی در توسعه اقتصادی کشور و منطقه ایفا کند.

وی از تلاش‌های انجام شده در جهت بهبود زیرساخت‌ها قدردانی کرد و به پیگیری بیشتر از پیمانکاران و مشاوران برای تحقق اهداف توسعه‌ای بویژه پروژه‌های استراتژیک "احداث شبکه ریلی، احداث کریدور خطوط نفتی و احداث اسکله نفتی" تاکید کرد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان نیز بیان کرد: در این جلسه، اهداف استراتژیک و الزامات فنی و اقتصادی بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر با دقت مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای اجرای موثر این راهبرد کلان انجام شد.

مومنی افزود: در این جلسه علاوه بر تحلیل دقیق اقدامات بنادر پیشرو در سطح جهانی، به بند ۸ مصوبه شماره ۱۴۳۲۳۳ شورای عالی انرژی کشور و ضرورت تأمین ۲۰ درصد از انرژی الکتریکی مصرفی بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره شد.

معاون فنی و مهندسی بندر چابهار اضافه کرد: در ارتباط با شاخص‌های سازمان ملل متحد برای مدیریت پایدار کسب‌وکار در حوزه بندری و مصوبات سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، بر ضرورت استقرار نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بنادر کشور برای حفظ پایداری شبکه برق، ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی و کاهش ناترازی تولید برق تأکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار