مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یکی از دغدغه‌های پیشرو و چالش‌های بزرگ هر ساله در آموزش‌وپرورش استان، رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی است.

حسن بروشکی گفت: امسال بیش از ۶۲ هزار دانش‌آموز جدید به چرخه تعلیم‌وتربیت اضافه شده‌اند و این مقوله معادل ۱۲ برابر میانگین کشوری است و نیاز به نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را افزایش می‌دهد.

بروشکی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۷۷ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۷۱۰ کلاس درس به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت چشمگیر خیرین نیک‌اندیش احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: نرخ سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ به ۳.۸ مترمربع ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه جذب و پذیرش نیروی انسانی اتفاق گسترده و بزرگی در استان رقم خورد؛ به‌طوری که در آزمون استخدامی ماده ۲۸ رشته‌های آموزگاران ابتدایی، استثنایی، دبیری، هنرآموزی و کیفیت‌بخشی تعداد ۵ هزار و ۳۷ نفر و در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت شهید رجایی و استعداد‌های برتر ۲ هزار نفر ردیف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

بروشکی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰۸ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند و رسالت سنگین تعلیم‌وتربیت این دانش‌آموزان را بیش از ۶۲ هزار معلم در ۸ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان برعهده دارند.

وی افزود: در سایه تلاش شبانه‌روزی و تدابیر اتخاذ شده، خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ آموزش‌وپرورش استان تراز نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مثبت شده و در حوزه متوسطه نیز کمبود نیرو در برخی دروس به واسطه تخصیص ساعات حق‌التدریس مانند سنوات گذشته مدیریت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار