به مناسبت ۱۷ مهر، روز جهانی بحران و بلایای طبیعی با محوریت شهرداری کرمان و با همراهی دیگر ارگان‌های مرتبط، مانور مشترک زلزله در کرمان برگزار می‌شود.

محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مدیریت بحران استانداری، فرمانداری، شهرداری، مخابرات، شرکت‌های آب و برق و گاز، نیروی انتظامی و اورژانس کرمان، در محل سالن سادات شهرداری کرمان، برگزار شد، با اشاره به رسالت شهرداری کرمان، در حوزه بحران و بلایای طبیعی، مانند زلزله، سیل و عملیات‌های تروریستی، گفت: همه دستگاه‌های مرتبط باید در این حوزه وظایفی را که در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و پیشگیری بحران‌های مختلف دارند، ایفا کنند.

وی، با بیان اینکه شهرداری کرمان همیشه در حوادث بحرانی استان و حتی منطقه شرق تهران، به‌عنوان شهرداری معین، حضور داشته، افزود: در آستانه مانور مشترک زلزله در روز‌های آینده، سازمان‌های مدیریت آرامستان، سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری کرمان نیز، مثل همیشه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

ایرانمنش ترویج موضوعات تخصصی و ایمنی در حوادث را از سوی دستگاه‌های مرتبط ضروری دانست و گفت: اگرچه موضوع مانور پیشِ رو زلزله است، اما شهرداری مانور‌های تخصصی دیگری هم در دستور کار دارد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌فکری بین دستگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: شهرداری کرمان سال‌های اخیر در تعامل با آموزش و پرورش در موضوعات مربوط به پسماند و آتش‌نشانی، فرهنگسازی کرده است.

وی همچنین بیان داشت: همدلی بین دستگاه‌های اجرایی، باعث می‌شود در مواقع بحرانی، کار‌ها با سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری، پیش برود.

هادی کاربخش، مدیر بحران شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه مانور مشترک زلزله به‌مناسبت ۲۱ مهر، روز جهانی بحران و بلایای طبیعی  با همکاری بین ارگان‌های مرتبط با این موضوع برگزار می‌شود، بر ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها تأکید کرد و با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش کرمان، گفت: موضوعات آموزشی به‌منظور آمادگی در مقابل زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه، برای دانش‌آموزان شهر کرمان، در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار