شهردار خرمدشت گفت: یکی از نارضایتی‌های مردم شهر خرمدشت مسئله فاضلاب است که به گفته مسئولان مربوطه انجام آن به دلیل هزینه‌های بالا امکان پذیر نیست.

 شیر خانلو شهردار خرمدشت با حضور در برنامه روی خط باشید رادیو قزوین گفت: فاضلاب شهری خرمدشت به علت هزینه‌های بالا انجام نمی‌شود. امیدواریم مطالعات این کار انجام شود و به بهانه نداشتن هزینه مالی دست روی دست نگذاریم.

وی افزود: یکی از نارضایتی‌های مردم این شهر مسئله فاضلاب است که به گفته مسئولان مربوطه انجام آن به دلیل هزینه‌های بالا امکان پذیر نیست.

شیرخانلو  با اشاره به جلسه‌ای که باحضور مسئولین استانی در این شهر برگزار شد، گفت: به دلیل اینکه سطح آب در ۷۰ درصد سطوح خرمدشت در ۳ متری به آب بر میخورد اجرای چاه جذبی مقدور نیست و باید اگو انجام شود که هزینه‌های بسیار بالایی دارد و مقدور نیست.

وی اضافه کرد: الان متاسفانه قسمتی از فاضلاب، داخل جوی‌های آب سطحی وارد می‌شود و نیروی کافی برای پاکسازی جوی‌ها نداریم.‌ای کاش حداقل مطالعات این کار انجام شود و به بهانه نداشتن هزینه مالی دست روی دست نگذاریم.

شهردار خرمدشت در خصوص طرح‌های اجرایی امسال هم گفت: از جمله این طرح‌ها موضوع بلوار آیت الله مدرس حدود ۱۲ سال به شکل نامناسب رها شده بود و مردم ناراضی بودند و متاسفانه این وضعیت باعث شده بود که یکی از شهروندان جان خود را از دست بدهد که در هفته دولت این بلوار افتتاح شد و مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: امسال اجرای حدود هزار و ۶۰۰ مترمربع کف پوش با مشارکت مردم با اولویت خیابان‌های اصلی، انجام لکه گیری و آسفالت حدود ۶۰۰ تن و همچنین قرارداد جدید ۵۰۰ تنی که مجموعا امسال حدود هزار و دویست تن لکه گیری خواهیم داش؛ خرید دستگاه آسفالت لکه گیر که هم برای تولید آسفالت گرم و و سرد است و به عنوان اولین شهرداری در استان این دستگاه خریداری شده است.

شیرخانلو همچنین در ادامه در خصوص آلودگی‌های شبانه خرمدشت که به دلیل وجود شهرک صنعتی است گفت: این شهرک خارج از حریم شهری ومسئولیت شهرداری است و در خصوص پساب هم خود شهرک موظف است فکر مناسبی برای این موضوع داشته باشد که به دلیل بوی نامطبوع و پساب صنعتی این شهرک زمین‌های پایین دشت شهرک بلا استفاده شده است که این موضوع به بخشداری مربوط می‌شود.

به گفته وی، بحث قانون هوای پاک این اجازه را میدهد که اگر شهرک صنعتی باعث ایجاد آلودگی و نارضایتی مردم شود باید مبلغی را از ارزش افزوده این شهرک به شهرداری‌ها پرداخت بکنند برای ایجاد رفاه و آسایش مردم و بعد از پیگیری از دستگاه مربوط در خواست کردیم میزان این ارزش افزوده‌ای که از طرف شهرک پرداخت می‌شود تعیین و مشخص شود چه میزان است و بعد از چندین ماه پاسخ نامه را دریافت نکردیم. میزان این ارزش افزوده حدود یک تا ۳ درصد از مبلغ ریالی سود این شهرک است. شاید نشود در واقعیت بوی نامطبوع را کامل حل کرد ولی میتوانیم از لحاظ ذهنی و امکانات شهری را با تخصیص ارزش افزوده این مشکل را کمرنگ‌تر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.