سه طرح درمانی، ورزشی و امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان امروز به بهره برداری رسید.

مختار سلحشور مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: این طرح‌ها پایگاه امداد و نجات دوراهی فین، سالن ورزشی شهدای امدادگر بندرعباس و مجتمع جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان است.

 سلحشور افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۷۱ میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: در پایگاه امداد و نجات دوراهی فین که در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰، و زیر بنای ۱۸۵ مترمربع ساخته شده است پنج امداد گر بصورت شبانه روز آماده یاری رسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: دو دستگاه آمبولانس و خودروی نجات نیز برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از تصادف و حوادثی مانند سیل و زلزله در پایگاه مستقر شده اند.

سلحشور گفت: به طور میانگین در شبانه روز حدود پانزده هزار دستگاه انواع خودرو در جاده‌های استان رفت و آمد می‌کنند که بیشتر آنها در جاده ترانزیتی بندرعباس به سیرجان ثبت می‌شود.

میثم افشار دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور هم در مراسم بهره برداری از پایگاه امداد و نجات شهید دودَوی گفت: تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هرمزگان به خودرو‌های نجات و تامین دیگر نیاز‌ها از اولویت‌های جمعیت هلال احمر کشور است.

در هرمزگان هفده پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: طرح دوم جمعیت هلال احمر هرمزگان مجتمع جامع توانبخشی است که در زمینی به وسعت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع در محله رسالت شمالی بندرعباس امروز به بهره برداری رسید.

دورکیش افزود: با بهره برداری از این مجتمع همه مردم به ویژه جامعه توانخواه می‌توانند با نصف هزینه دیگر مراکز خصوصی مشابه، خدمات درمانی و تخصصی دریافت کنند.

وی تفکیک بخش فیزیوتراپی به دو بخش ارتوپدی و نوروژی و بخش توانخواهان اطفال را از ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: امکانات و تجهیزات درمانی و توان دهی این مرکز روزانه جوابگوی حدود صد مراجعه کننده است.

امروز همچنین سالن چند منظوره ورزشی شهدای امدادگر به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در محله آزاد شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: از این پس امدادگران و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر هرمزگان می‌توانند از امکانات ورزشی این زمین چند منظوره رایگان استفاده کنند.

سلحشور گفت: زمین چند منظوره ورزشی شهدای امدادگر برای برگزاری مسابقات، فوتسال، بسکتبال و والیبال ظرفیت و امکانات ویژه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.