مسئول مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان پایگاه ورزش قهرمانی استان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه شده است.

وحید خسروی  مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی کرمانشاه گفت:در این ارزیابی موفق به کسب ۸۷۵ امتیاز از مجموع یک هزار امتیاز شد و جزو رتبه‌های عالی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کسب این عنوان براساس نتایج حاصل از بررسی شاخص‌های کمی و کیفی که توسط وزارت ورزش و جوانان در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته به دست آمده است.

خسروی با اشاره به شاخص‌های اصلی ارزیابی مراکز اضافه کرد: فعالیت و مستندات واحد‌های سنجش و اندازه گیری، مشاوره و ارتقای قابلیت‌های جسمانی، اجرای طرح نخبه یابی و نخبه پروری، واحد تمرینات برتر ورزشی، ارائه خدمات علمی ورزشی، تامین، تجهیز و نگهداری امکانات و تجهیزات و رعایت استاندارد‌های ابلاغی در کسب این عنوان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مسوول مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: این موفقیت که متعلق به خانواده ورزش و جوانان استان است با مشارکت جدی هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها و تلاش همکاران مرکز و اداره کل و شهرستان‌ها و در راستای توسعه پایدار ورزش قهرمانی در استان بدست آمده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نخبه یابی و نخبه گزینی ورزش قهرمانی در استان به منظور نظام‌مند شدن مسیر ورزش قهرمانی گفت: براین اساس، برنامه‌ای تحت عنوان نظام نامه نخبه یابی و نخبه گزینی در ورزش قهرمانی به همه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی در سطح کشور ابلاغ شده که تلاش می‌شود تا در بحث استعدادیابی، نخبه یابی و نخبه پروری در زمینه توسعه پایدار ورزش قهرمانی پیشگام و پیشقدم باشیم.

خسروی با بیان اینکه همکاری با کمیته‌های استعدادیابی هیات‌های ورزشی استان در این زمینه آغاز شده است، اضافه کرد: در تلاشیم تا با این همکاری فرآیند‌های کشف، جذب و پرورش استعداد‌های برتر ورزش استان را اجرایی کنیم تا برای ورزش استان پشتوانه سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.