رزمایش تمرینی-آموزشی مدیریت بحران وزارت نیرو در منطقه شمال کشور  با رمز یا رسول الله در شهرستان گرگان آغاز شد.

مهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در آغاز این رزمایش گفت: انتخاب استان گلستان به عنوان پایلوت این مانور انتخاب هوشمندانه‌ای بود، چرا که استان گلستان کانون بلایای طبیعی است و ناترازی انرژی در بخش‌های آب و برق وجود دارد.

مهیائی ادامه داد: پیک مصرف برق در استان ۱۶۰۰ مگاوات است که میانگین تولید استان ۹۵۰ مگاوات است و در بخش آب نیز جزو ۴ استان دارای تنش هستیم که از اعتبارات تنش آبی استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه آب طی این سال‌های اخیر ۱۳۰ حلقه چاه آب حفر و تجهیز و بهره برداری شد و ۵۵ هزار متر مکعب مخزن نیز به ظرفیت مخازن ذخیره سازی استان اضافه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در ادامه بیان کرد: با استفاده از ظرفیت قرارگاه شهید لولایی در سه سال اخیر ۲۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان که جزو نقاط پرخطر بودند در اولویت لایروبی قرار گرفت و لایروبی شد.

در ادامه این جلسه سیف الله آقابیگی، مدیرکل مدیریت بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو در مقر فرماندهی این مانور تمرینی آموزشی، اظهار کرد: این چهلمین مانور تمرینی وزارت نیرو و دومین مانور به میزبانی استان گلستان است و منطق حکم می‌کند چه در مقابله با تهدیدات انسان ساخت و چه بلایای طبیعی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

آقا بیگی با اشاره به سیل سال ۹۸ استان گلستان گفت: امیدوار هستیم با اجرای این مانور‌ها و استفاده از تجارب سیل و با اتخاذ همه‌ی تدابیر و استفاده از ظرفیت‌ها دیگر شاهد چنین خسارت‌هایی در پی سیل در استان نباشیم.

وی افزود: سراسر کشور ما به اقنضای اقلیم در معرض انواع حوادث کوچک و بزرگ قرار دارد که لازمه استمرار و برگشت پذیری خدمات صنعت آب و برق، آمادگی حداکثری در برابر این بلایا است.

این مقام مسئول در پایان گفت: هرچقدر که این آمادگی افزایش یابد، مدیریت بحران‌ها در زمان کوتاه تری انجام می‌شود.

گفتنی است، در آغاز این مانور کمیته‌های شش گانه و در پی شروع عملیات، شرحی از اقدامات انجام شده خود را ارائه نمودند و تیم‌های ارزیاب شرکت‌ها به محل حادثه اعزام تا گزارش اولیه خود را با قید فوریت جهت تصمیم گیری لازم و انجام اقدامات ضروری تهیه و ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.