مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نیمه نخست امسال برای ۷۱۶ موقوفه در این استان سند تک برگ اخذ شد که این تعداد نسبت به سال گذشته که ۳۲۶ مورد بود، نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در جلسه بررسی و پیگیری صدور سند برای موقوفه های استان گفت: اخذ اسناد اراضی و املاک وقفی مهمترین کار برای ثبت و حفظ موقوفات است و پایه نگهداری و ارتقای موقوفات را فراهم می آورد به همین دلیل اخذ یا تجدید سند موقوفات که دارای وقفنامه و سند قدیمی هستند از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود نزدیک ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه این موقوفات در استان، فرایند اخذ سند رسمی وقف یک مأموریت همیشگی و دائمی برای ما با هدف حفظ و جلوگیری از تعدی به حریم موقوفات است.

کرمی اظهار کرد: اتصال هزار و ۴۷۹ سند به رقبات نیز نسبت به ۶۰۰ مورد سال قبل نیز رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد که تلاش داریم این رشد را به صورت مستمر ادامه دار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این استان نزدیک ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه دارد که حدود هزار و ۵۰۰ مورد آن مسجد و مکان مذهبی و حدود هزار و ۴۰۰ مورد آن، زمین زراعی، مزرعه و باغ و موارد محدودتری نیز زمین آبی، املاک مسکونی و تجاری است که موارد قابل اجاره طی مزایده رسمی به بالاترین پیشنهاد به اجاره واگذار شده و درآمدهای به دست آمده صرف اجرای نیات واقفان درج شده در وقفنامه و هزینه های لازم در همان موقوفه می شود.

برچسب ها: صدور سند ، املاک وقفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.