رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۷۲ درصد از مالیات مودیان خرد صفر و یا زیر ۲۰ میلیون تومان بوده است.

محمدهادی سبحانیان در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با حضور وزیر اقتصاد  با بیان اینکه عملکرد سازمان امور مالیاتی در سالهای اخیر عملکرد مثال زدنی است و سازمان در مسیر خوبی قرار گرفته است گفت مباحث مالیات و تاثیر مالیات در تولید ناخالص داخلی در سالهای اخیر با جدیت دنبال می شود.

وی  با بیان اینکه بدنه جامعه باید بیش از پیش تعامل مودیان را با خود حس کند گفت:  همراهی و همدلی مجموعه سازمان امور مالیاتی نیز باعث به وجود آمدن دستاوردها شده است.

سبحانیان با اشاره به سیستمی شدن و هوشمندسازی نظام مالیاتی گفت: در شش ماهه  امسال رشد درآمدهای مالیاتی برابر با درآمدهای مالیاتی سال گذشته بوده در حالی که وضعیت کشور در شش ماهه ابتدای سال چندان باثبات نبود.

سبحانیان گفت:  در حال حاضر هزینه‌های کشور بر دوش سازمان امور مالیاتی است. باید هزینه‌های جاری دولت از محل مالیات تامین شود و منابع نفتی باید به عنوان یک ثروت پایدار حفظ شود. 

او بیان کرد: بخش عمده ای از کار ما در شش ماه دوم باقی مانده و متعهد هستیم به تعهدات خود در بودجه عمل کنیم. مبارزه با فرارهای بزرگ مالیاتی و وصول مالیات‌های از اهداف ما است که امیدواریم محقق شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر حسابرسی سیستمی بیان کرد: رییس جمهور بر کاهش مداخلات انسانی تاکید دارد. این مساله باعث تسریع در مالیات ستانی می شود.

سبحانیان  افزود: تا پیش از سال ۱۴۰۰ قانون سامانه مودیان در کشور اجرا نمی شود و برای اولین بار در زمستان  ۱۴۰۲ موفق به اجرای این قانون پایانه های فروشگاهی شدیم 

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تاکید ما این است که فشار مالیاتی باید از دوش مودیان خرد کاهش پیدا کند افزود: در حال حاضر  مالیات حدود ۷۲  درصد از مودیان خرد صفر بوده و در مواردی کمتر از ۲۰میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه  تمرکز ما بر اخذ مالیات از دانه درشت ها بوده است گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده کنیم.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: مالیات ، مودیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار