امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود، در ساعات بعدازظهر نیز ناپایداری جوی و دریایی مورد انتظار است.

براساس اعلام ادره کل هواشناسی هرمزگان ، امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی و وزش ملایم باد جنوب شرقی پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر با وزش باد جنوب غربی- شمال غربی، تنگه هرمز و خلیج فارس کمی مواج خواهد شد. 

توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد. 

از ظهر پنجشنبه با تشدید وزش باد‌های جنوب غربی- شمال غربی، خلیج فارس، تنگه هرمز و سپس دریای عمان مواج خواهد شد. سرعت باد در خلیج فارس و تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های سنگین و نیمه سنگین صورت بپذیرد.

 امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و نقاط مستعد استان و برخی نقاط ساحلی، رشد ابر‌های همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست، تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار موقتی دور از انتظار نیست. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری گردد.

 به لحاظ دمایی از امروز تا پایان هفته، افزایش نسبی دمای بیشینه (۱ تا ۳ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.