استانداری قم گفت: قم در پایان مرداد ۱۴۰۳ به رتبه ۲۱ رسیده است و این نتیجه زحمات مدیران دستگاه‌ها و نظارت بر بازار و همکاری اتحادیه‌ها و اصناف استان است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه تنظیم بازار استاندار قم با بیان خبر کاهش ۱۱ پله‌ای رتبه تورم استان در ۱۰ ماه گذشته گفت: مهر سال ۱۴۰۲ قم در رتبه دوازدهم تورم بود و در پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ به رتبه ۲۱ رسید که ۱۱ پله کاهش داشت و این نتیجه زحمات مدیران دستگاه‌ها و نظارت بر بازار و توجه اتحادیه‌ها و اصناف استان است. 

استانداری قم افزود: برای مدیریت بازار باید با تمام قدرت و توان با حضور گروه‌های نظارت و بازرسی با گران‌فروشی مبارزه شود و مسئولان هم نباید با گرانفروشان مماشات کنند.

در جلسه تنظیم بازار این هفته که با حضور مسئولان استان برگزار شد، بیان شد که افزایش قیمت شیر شیر خام در سطح استان غیرقانونی است و باید بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور هر کیلو شیر خام با احتساب ۱۰ درصد سود برای مصرف کننده ۲۳ هزار تومان باشد. 

در ادامه جلسه در خصوص گشت و بازرسی مسکن، سامانه خودنویس و پیگیری خانه‌های خالی هم بحث شد که بر اساس آمار‌ها مطرح شده در استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در زمینه معاملات املاک فعال هستند که ۲ هزار و ۶۰ املاکی دارای مجوز فعالیت هستند.

استاندار قم در این زمینه تاکید کرد به طور جدی با واحد‌های فاقد مجوز قانونی فعال در زمینه معاملات املاک برخورد شود.

موضوع جدول قیمت ۱۱۰ قلم کالای مصرفی دارای اهمیت استان نیز در این جلسه بررسی شد که مصوب شد از فردا توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان برای تنظیم بازار آغاز شود. 

رشد ۲۳۶ درصدی بازرسی مشترک بین تعزیرات اصناف و صنعت و معدن بود دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود.

بیشتر پرونده‌های تشکیل شده برای گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و درج نکردن قیمت از جمله مهم‌ترین تخلفات ثبت شده بوده است که برخی از این تخلفات منجر با تشکیل پرونده برای متخلفین و ارجاع به مراجع قانونی شده است.

برچسب ها: تنظیم بازار ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار