ورود سامانه ناپایدار به جغرافیای غرب استان کرمانشاه باعث گرد و غبار و کاهش دید افقی و به تبع آن شرایط ناسالم جوی بویژه در شهرستان مرزی قصرشیرین شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین امروز چهارشنبه گفت: هم اینک دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار در سطح شهرستان حداکثر هشت هزار متر است که ۲ هزار متر از حد استاندارد هوای سالم کمتر است.

امیر پرویز نجفی اظهار کرد: طی ساعات گذشته دید افقی ناشی از گرد و غبار در قصرشیرین به یک هزار متر کاهش یافت که ۹ هزار متر با استاندارد هوای سالم فاصله داشت اما اکنون شرایط بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امروز چهارشنبه از شدت غبار در منطقه کاسته شود و وزش باد و گرد و غبار پدیده غالب جوی در قصرشیرین خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین دمای کنونی این شهرستان را ۳۰ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی را ۴۳ درصد اعلام کرد.

نجفی با بیان اینکه اکنون بیشینه سرعت وزش باد در شهرستان قصرشیرین ۱۵ متر بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ساعت است، گفت: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون قصرشیرین دست کم سه روز درگیر گرد و غبار بوده است.

بر پایه این گزارش اکنون شهروندان قصرشیرین به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی باید از ورود به فضای باز خودداری و در صورت ضرورت حضور، از ماسک استفاده کنند.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.