معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کریدور شمال غرب- جنوب غرب در استان حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۷۷ کیلومتر هم با میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی به کندی در حال ساخت است.

کیومرث حبیبی  در جلسه کارگروه شورای فنی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کریدور شمال غرب – جنوب غرب در استان یکی از بزرگترین دغدغه‌ها و مسائل مهم در حوزه عمرانی است و اتمام آن تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کریدور شمال غرب- جنوب غرب در طول ۶ قطعه در محدوده استان کردستان در حال فعالیت است، افزود: کریدور در مجموع در طول ۲ قطعه حد فاصل سنندج- کامیاران به مبلغ قراردادی ۱۶ هزار میلیارد ریال و در طول چهار قطعه حد فاصل از سنندج تا انتهای حوزه استحفاظی استان ورودی شهر بوکان، به مبلغ قراردادی ۱۰ هزار میلیارد ریال فعال است.

معاون عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: برای اتمام کریدور بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین اعتبار در طول مدت زمان پیشبینی شده در قرارداد‌ها کار قابل انجام است.

کریدور شمال - جنوب در کردستان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

حبیبی با بیان اینکه قطعه سنندج- کامیاران پس از تعطیلی هفت‌ساله در قالب قطعات ۸ و ۹ فعال شده و با توان خوبی کار در حال اجرا است، اظهار کرد: وجود تاسیسات و فیبر نوری، کمبود تجهیزات، توپوگرافی خشن، وجود معارض و سختی تملک و عدم مشارکت بهینه مردم در پروژه‌های عمرانی، چون کریدور، باعث کُندی پروژه در قطعه بوکان_سقز شده است.

وی بر ضرورت خارج کردن حمل و نقل مواد سوختی از جاده‌های استان کردستان تاکید کرد و افزود: میانگین ۴۰ درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای کردستان مربوط به محور کریدور است بنابراین اتمام این پروژه یکی از مطالبات بحق استان و بزرگترین خواست استان کردستان از دولت چهاردهم است.

۳۱۲ کیلومتر از کریدور شمال- جنوب در محدوده کردستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار