رئیس هیات کبدی کردستان گفت: تیم های کبدی استان در بخش‌ها و رده‌های مختلف توانسته اند در ردیف تیمهای برتر کشور قرار بگیرند.

سیامک رضاقلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: حدود هشت ماه پیش که ریاست هیات را برعهده گرفتم، اوضاع چندان قابل تعریف نبود، ولی طی این مدت، ۲ میزبانی منطقه‌ای بانوان و مردان را گرفتیم و خوشبختانه در هر ۲ بخش، در رده سنی نوجوانان، به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی صعود کردیم و در جمع ۱۶ تیم برتر قرار گرفتیم.

وی افزود: یک ماه و نیم قبل که مسابقات نهایی برگزار شد، نتایج خوبی گرفتیم و بخش مردان رده پنجم کشور را بدست آورد و بانوان هم برای اولین بار شرکت کرد و جزو ۱۰ تیم برتر کشور شدند.

رئیس هیات کبدی کردستان ادامه داد: در این هشت ماه پرفعالیت بوده ایم و هر ماه یک اعزام داشته ایم، به ویژه بانوان که دوره‌های قبل اصلا در مسابقات کشوری حضور نداشتند، در مجموع هر ۲ بخش مردان و بانوان، در همه رده‌ها فعال هستند.

رضاقلی درباره وضعیت زیرساخت‌های کبدی در استان هم گفت:  در بحث زیرساخت تنها سالن اختصاصی در استان، خانه کبدی سنندج است و در بقیه شهرستان‌ها سالن اختصاصی نداریم و از سالن دیگر هیات‌های ورزش‌های رزمی که دارای تاتامی هستند، استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: پایگاه اصلی ما خانه کبدی شهرک بعثت سنندج است که امسال به خوبی از لحاظ امکانات و زیرساخت تجهیز کردیم و حامی مالی از این رشته و هیات حمایت می‌کند. وسایل بدنسازی وارد خانه شده و ورزشکاران از لحاظ آمادگی بدنی فوق العاده هستند.

رضاقلی درباره حمایت‌های مالی از ورزشکاران این رشته در کردستان هم اظهار کرد: واقعیت این است که حامی مالی دائم نداریم ولی یک باشگاه، برای تمرین، سانس‌هایی را در خانه کبدی اجاره و برخی کمک‌ها هم به هیات می‌کند و تمرینات و آماده‌سازی و بدنسازی ورزشکاران ما را پوشش می‌دهد ولی در کل حامی مالی ویژه برای شرکت و اعزام به مسابقات نداریم، چراکه در شرایط اقتصادی کنونی، جذب حمایت مالی سخت است.

رئیس هیات کبدی کردستان به راهکار جذب حامی مالی اشاره کرد و گفت: برای جذب حمایت بخش خصوصی باید نگرشی ایجاد کرد که شرکت‌های خصوصی و واحد‌های تولیدی بزرگ نسبت به ورزش احساس مسئولیت کنند و این مهم، نیازمند مشوق‌های خوب است که می‌طلبد استانداری و باقی دستگاه‌ها در این زمینه ورود کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.