شب گذشته در حالی که صهیونیست‌ها در شوک ناشی از عملیات گسترده استشهادی بودند، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب اراضی اشغالی آغاز شد.

درست ساعاتی قبل از وقوع عملیات غرور‌آفرین و موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی، شاهد عملیات شهادت‌طلبانه‌ای در تل‌آویو بودیم که به هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها صهیونیست منجر شد.

در حالی که صهیونیست‌ها در شوک ناشی از این عملیات گسترده استشهادی بودند، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب اراضی اشغالی آغاز شد.

اکنون جبهه مقاومت، بار دیگر اثبات کرده که قادر است تروریسم ترکیبی رژیم اشغالگر قدس را با عملیات ترکیبی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی پاسخ دهد. دراین خصوص، عملیات استشهادی وعملیات موشکی، مکمل یکدیگر محسوب شده و از تلفیق آنها، دشمن صهیونیستی به زانو درمی‌آید. آنچه دیروز در اراضی اشغالی رخ داد، نقطه آشکارساز حماسه‌ای است که هر اندازه زمان می‌گذرد، ابعاد و مصادیق بیشتری از آن جلوه‌گر می‌شود.

حالا مقاومت قاعده بازی را تعیین می‌کند

باج‌خواهی از مقاومت، استراتژی مشترک واشنگتن و تل‌آویو در قبال جنگ غزه و وقایع منطقه محسوب می‌شد. در مقابل، جبهه مقاومت تاکید کرده بود نه‌تن‌ها انتقام خون شهدای بزرگواری مانند شهید اسماعیل هنیه و شهید سید‌حسن نصرا... را خواهد گرفت، بلکه جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان را در تل‌آویو و حیفا پاسخ خواهد داد. ترسیم شرایط کنونی در جنگ غزه، چندان دشوار نیست؛ رژیم اشغالگرقدس وآمریکابه هیچ‌یک ازاهداف سه‌گانه خود درجنگ دست نیافته‌اند. حماس ازبین نرفته وحتی استراتژیست‌های ارشد غربی نیز تأکید دارند چشم‌اندازی برای نابودی آن وجود ندارد. تصرف نوار غزه نیز عملا از سوی صهیونیست‌ها ناممکن است و خبری نیز از آزادی اسرای صهیونیست (غیر از پذیرش آتش‌بس دائمی توسط دشمنان) نیست. حماس تأکید دارد شروط و بایسته‌های آتش‌بس، باید شفاف و معطوف به پایان جنگ غزه باشد. در لبنان نیز با وجود شهادت سید مقاومت و برخی فرماندهان آن، شاهد تسلط مثال‌زدنی دیگر اعضای مقاومت لبنان بر معادلات این جبهه هستیم. پاسخ‌های قدرتمندانه جبهه مقاومت به دشمن صهیونیستی طی روز‌های اخیر نشان‌دهنده همین حقیقت مطلق است. 

تعبیر مقاومت هوشمند در سه‌شنبه بزرگ

موشک‌باران گسترده اراضی اشغالی توسط مقاومت لبنان، عملیات استشهادی موفقیت‌آمیز دیروز در تل‌آویو و سلسله عملیات انتقامی حزب‌ا... در الجلیل و دیگر نقاط اراضی اشغالی، ترکیبی از مقاومت هوشمند محسوب می‌شود. جبهه مقاومت از ابتدای جنگ غزه، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را به‌خوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. رژیم اشغالگر قدس در مقابل این مقاومت ترکیبی و هوشمندانه که از عملیات موشکی تا عملیات استشهادی را شامل می‌شود، چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارد. سه مولفه و عامل مهم در این خصوص موثر و تعیین‌کننده است؛ هدفمندی در تعیین اهداف، انتخاب بهترین زمان در عملیات و تنظیم عوامل فرامتنی و متنی نبرد. این همان رمز موفقیت جبهه مقاومت در مواجهه با دشمن صهیونیستی است. 

پیروزی بزرگ جبهه مقاومت 

جبهه مقاومت نه‌تن‌ها قواعد نبرد با تل‌آویو را به‌خوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. در این میان، مثلث قدرت دراراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش) آگاه‌سازی افکار عمومی در قبال سلسله عملیات موفقیت‌آمیز اضلاع جبهه مقاومت را خط قرمزراهبردی خودتلقی می‌کنند. آنها به‌خوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی جبهه مقاومت، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه نتانیاهو خواهد بود. این مقاومت هوشمندانه و قاطعانه، میراث فرماندهان شهیدی مانندسردارحاج قاسم سلیمانی، شهیدسیدحسن نصرا... وشهید اسماعیل هنیه است. گروه‌های مقاومت بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی حاکم بر جنگ غزه، غیورانه و مسئولانه وارد میدان نبرد بادشمن صهیونیستی شده‌اند. صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است.

نباید فراموش کرد در زمان تاسیس داعش توسط آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت‌های مزدور و مرتجع منطقه، گروه‌های مقاومت بی‌پروا وارد میدان نبرد با تروریسم تکفیری شده و در این صحنه، ابایی از سنگ‌اندازی‌ها و جنگ روانی گروه‌های طرفدار غرب و اسرائیل نداشتند. اکنون نیز همین بی‌پروایی و تعهد در میان اضلاع جبهه مقاومت ظهور و بروز دارد. این همان رمز پویایی و برتری جبهه مقاومت در برابر دشمنان قسم‌خورده بشریت است. قطعا در آینده‌ای نزدیک، منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر چاره‌ای جز اعتراف به شکست تمام‌عیار خود در برابر اضلاع گوناگون جبهه مقاومت نخواهند داشت. عملیات ترکیبی جبهه مقاومت در تل‌آویو و دیگر نقاط اراضی اشغالی (که دیروز شاهد تبلور آن بودیم)، قطعا موازنه میدان نبرد را باردیگر به سود این جبهه تغییرداده وآینده تاریک‌تری را در مقابل رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی ترسیم کرده است. تاریخ مصرف سانسورتعداد زیاد نظامیان هلاک‌شده و مجروح‌شده صهیونیست و خسارات زیرساختی عمیقی که به پایگاه‌های نظامی این رژیم در این مناطق وارد شده، به پایان رسیده است. 

جزئیات عملیات استشهادی در تل‌آویو

عصر دیروز به‌دنبال به‌صدا درآمدن آژیر خطردر تل‌آویو برخی منابع صهیونیستی از تیراندازی در تل‌آویو و هلاکت ۸ صهیونیست و زخمی شدن۱۷نفردیگرخبر دادند. به گزارش کانال ۱۲رژیم صهیونیستی، عاملان تیراندازی دو جوان بودند که با مسلسل تیراندازی کرده و حال برخی زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده است. این شبکه افزوده که عملیات تیراندازی در سه منطقه از تل‌آویو روی داده است. به‌دنبال این تیراندازی در تل‌آویو مقررات منع رفت‌و آمد برقرار شد.منابع خبری همچنین اظهار داشتند که این عملیات در ایستگاه قطار تل‌آویو رخ داده است.

بنا‌به اعلام رسانه‌های اسرائیلی این عملیات توسط دوفلسطینی انجام شده و هردو آنها به شهادت رسیده‌اند. منابع عبری‌زبان اعلام کردند به‌دنبال عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو که به کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی صهیونیست منجر شده، آژیر خطر در منطقه تل‌آویو بزرگ به‌صدا در آمده است. منابع عبری‌زبان در رابطه با این عملیات گفته‌اند که حماس بار دیگر هفتم اکتبر را، البته این‌بار در تل‌آویو زنده کرد.

منبع: جام جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
خدا رحمت کند دو شهید شجاع را انشاااله در بهشت با رسوالله ص محشور شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
مرحبا
آخرین اخبار