نخست وزیران کانادا و اسپانیا در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شدند.

 دولت کانادا در واکنش به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن جنایات این رژیم اعلام کرد که از آنچه که حق اسرائیل در دفاع خود می‌داند، حمایت می‌کند و مدعی شد که خواستار کاهش تنش در خاورمیانه است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کانادا حمله بی‌پروای ایران به اسرائیل را صراحتا محکوم می‌کند.

وی افزود: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر این حمله کاملا حمایت می‌کنیم و بار دیگر درخواست خود را برای کاهش تنش در منطقه به منظور امنیت همه غیرنظامیان تکرار می‌کنیم.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا نیز سه‌شنبه شب در اوتاوا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما شاهد حمله ایران به اسرائیل بودیم و آن را صراحتا محکوم می‌کنیم. این اقدام فقط موجب بی‌ثباتی بیشتر منطقه شده و باید متوقف شود.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درباره اوضاع نگران‌کننده خاورمیانه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت‌وگو کردم.

وی بدون اعتنا به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: دولت اسپانیا حمله ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند و خواستار پایان این روند افزایشی خشونت است.برای رسیدن به صلح، برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان و احترام به قوانین بین‌الملل و قوانین بشردوستانه بین‌المللی امری ضروری است.

در همین حال، خوزه مانوئل آلبارس وزیر خارجه اسپانیا در یک گفت‌وگو رادیویی اظهار کرد که مادرید از همه بازیگران از جمله اسرائیل می‌خواهد که خویشتنداری نشان داده و تنش‌ها را افزایش ندهند.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
ترودو و سانچز به جای وراجی های بی ارزش جلو سگ هار کودک کش را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
مادران اسرائیل همه به صف شدن!
آخرین اخبار