پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم بازی که در شان پرسپولیس باشد را برابر تیم پاختاکور شاهد نبودیم.

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم پاختاکور ازبکستان در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: بازی که  در شان و وجهه پرسپولیس باشد را شاهد نبودیم. سرخپوشان در بازی‌های گذشته روان‌تر و بهتر بازی می‌کرد، اما در این بازی نقاط ضعف زیادی داشتند. توپ به خوبی به گردش در نمی‌آمد و در بخش دفاعی هم دچار مشکل بودیم و شاید پرسپولیس  شانس آورد که گل زیادی نخورد و این امکان وجود داشت که در دقایق پایانی نتیجه بازی را واگذار می‌کرد.

او افزود: در مجموع بازی خوبی به خصوص از سوی تیم پرسپولیس شاهد نبودیم و فکر می‌کنم دلیل اصلی اش خستگی بازیکنان تیم بود و به همین خاطر سرخپوشان بازی را مساوی کردند.   تعویض‌هایی که گاریدو انجام داد گره گشا نبود و کمکی به سرخپوشان نکرد.  همچنین تاکنیک تیمی سرخپوشان و نوع مهره چینی سرمربی تیم  می‌توانست بهتر از اینها باشند تا با توجه به اینکه میزبان بودند، هجومی‌تر بازی کنند.

کلهر تصریح کرد: یک چیزی که خیلی در این بازی مهم بود، چیدمان مهره‌هایی که پرسپولیس در درون زمین گذاشت، به نظرم سرمربی تیم می‌توانست مهره‌های  هجومی‌تر بگذارد و بهتر از این عمل کند و به همین دلیل هم بازی مساوی شد.

او درباره اینکه عملکرد تیم پاختاکور ازبکستان را در این بازی چطور دیده است، گفت: پاختاکور در بخش دفاعی و مخصوصا آمادگی جسمانی تک تک بازیکنانش از لحاظ فیزیکی نسبت به پرسپولیس برتری داشت. بهترین فاکتور این بود که آمادگی جسمانی بازیکنان پاختاکور بالا بود و چقدر خوب جمع  و در حمله اضافه می‌شدند و این عامل باعث شده بود که همه فضا‌ها را از پرسپولیس بگیرند و شانس آوردیم که گل بیشتری نخوردیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بارندگی و زمین شهدای قدس در کیفیت بازی تاثیرگذار بود، گفت: صددرصد این وضعیت به نفع تیم پاختاکور شد، چون آنها در جای سرد بازی می‌کنند و زمین به علت بارندگی  خیس شد خیلی کمکشان کرد و بهتر بازی کردند.

کلهر درباره اینکه اورونوف نتوانست از اول بازی حضور داشته باشد، بیان کرد: اورونوف آمادگی لازم را نداشت، چون آسیب دیده بود و بهتر این بود که یک ربع  الی ۲۰ دقیقه آخر هم بازی نمی‌کرد. اگر می‌خواست بازی کند یا از اول بازی می‌کرد و یا نه! آن چند دقیقه‌ای که بازی کرد تاثیرگذار نبود.

او درباره اینکه نبود عالیشاه را چطور دیده است، گفت: عالیشاه هر وقت در زمین مسابقه بوده خیلی به پرسپولیس کمک کرده است. سرخپوشان همیشه به چنین بازیکنی که داخل زمین را مدیریت می‌کند، نیاز دارند و فکر می‌کنم عالیشاه این مدیریت را دارد و همه بازیکنان از او حرف شنوی دارند و با حضورش خیلی می‌توانست کمک کند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره فرصت سوزی سرخپوشان بیان کرد: پرسپولیس در بخش حمله دچار مشکل بود و به همین علت گاریدو اکثر عناصر هجومی خود را در این بازی عوض کرد.

کلهر درباره اینکه چرا پرسپولیس نمی‌تواند در آسیا برنده شود، گفت: فراموش نکنید که سطح  فوتبال آسیا خیلی بالاتر از لیگمان است و تیم‌ها باکیفیت‌تر بازی می‌کنند مخصوصا تیم‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند جزو تیم‌های خوب آسیا به شمار می‌آیند.

پیشکسوت فوتبال درباره شکست استقلال برابر السد قطر گفت: به هر حال استقلال با تیمی بازی داشت که به طور کامل برای لیگ نخبگان آسیا  تدارک دیده بود و این می‌تواند زنگ خطری برای فوتبال ما باشد، چون تیم‌ها خیلی خوب سرمایه گذاری می‌کنند و امکانات خوبی تدارک می‌بینند و باید هوشیار باشیم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.

او درباره موافقت با استعفای جواد نکونام گفت: به هر حال فوتبال ما نتیجه گرا است و هواداران از تیم خود نتیجه می‌خواهند و باید بتوانید مدیریت کنید و تیم خود را سرپا نگه دارید که همیشه نتایج لازم را بگیرد و خوب بازی کردن یک طرف و نتیجه گرفتن از طرف دیگر مهم هستند و هواداران نیاز دارند که قهرمانی بیاورند و این را کادر فنی و بازیکنان باید نشان بدهند. در لیگ نخبگان باید تدارک خوبی صورت بگیرد و این زمین‌های فوتبال وجهه فوتبال ما را دارد خراب می‌کند. ورزشگاه‌هایی که استاندارد نیستند.

کلهر درباره انتقاد علی علیپور از امکانات ورزشگاه شهدای قدس گفت: علیپور باید وقتی بازی می‌کند با تجربه هست،    بازی بهتری انجام بدهد. او می‌تواند بهترین آسیا باشد. وقتی تیم به مشکل برمی خورد تاثیر برمهره‌های کلیدی پرسپولیس می‌گذارد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار