مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ۲۲۵ نیروگاه خورشیدی فعال در استان به بهره‌برداری رسیده است که برق خود را به شبکه سراسری تحویل می‌دهند.

حسین قدیمی با اشاره به رشد چشمگیر نیروگاه‌های خورشیدی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۵ نیروگاه خورشیدی فعال در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده که برق خود را به شبکه سراسری تحویل می‌دهند.

او با عنوان اینکه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از اولویت‌های شرکت توزیع برق اردبیل بشمار می‌رود، افزود: جهت توسعه، بخش نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیتی نزدیک به ۱۵۰ مگاوات میزان تولید، در دست بررسی و راه اندازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل سرمایه گذاری در صنعت تولید برق خورشیدی را سرمایه‌گذاری برای استقلال انرژی دانست و ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان، علاوه بر کمک به پایداری شبکه، زمینه ساز اشتغال و درآمدزایی ساکنان روستا‌ها و مناطق کم برخوردار استان را نیز فراهم کرده است.

قدیمی رشد قابل توجه استفاده از انرژی خورشیدی را نشانگر اهمیت روزافزون این منبع انرژی پاک عنوان کرد و گفت: کشور ما به دلیل قرار گرفتن در کمربند تابشی خورشید، از پتانسیل بالایی در زمینه بهره برداری از این موهبت خدادادی برخوردار است.

او با اشاره به بازدهی عالی استفاده از پنل‌های خورشیدی با تولید یک هزار و ۹۰۰ کیلووات ساعت در هر متر مربع خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسان، جنوب استان اردبیل، بهترین ظرفیت‌ها را برای استفاده از انرژی خورشیدی دارا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.