رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با وعده فروش خودرو از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد و مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب شاکی بازگشت.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزدگفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با مدارک قضایی مشخص شد که وی از طریق سایت‌های واسط خرید اقدام به خرید خودرو کرده که در ادامه فردی ناشناس مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است که رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد که قصد خرید خودرو از سایت دیوار را داشته است و پس از مشاهده آگهی خودرویی با قیمتی پایین‌تر از بازار، با فروشنده تماس می‌گیرد و فروشنده برای نگه‌داشتن خودرو درخواست بیعانه‌ای به مبلغ ۲ میلیارد ریال می‌کند که به دلیل ظاهر مناسب خودرو در تصاویر و قیمت پایین آن، شاکی مبلغ را واریز می‌کند، اما پس از واریز وجه، فروشنده تلفن خود را خاموش کرده و دیگر پاسخی نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا موفق شدند مبلغ ۲ میلیارد ریال را به حساب مالباخته بازگردانند و عامل کلاهبرداری شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

ابوالحسینی افزود: تحت هیچ شرایطی پیش از رؤیت و بررسی کامل کالا، مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت نکنید. متأسفانه کلاهبرداران بسیاری در کمین هستند تا با وعده‌های دروغین و معرفی کالا‌های غیرواقعی، شما را فریب داده و پولتان را از به سرقت می‌ببرند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آنرا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار