رئیس دادگستری کوهبنان گفت: راه‌اندازی دادگاه‌های صلح موجب سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه دادرسی و افزایش صلح می شوند.

نشست تبیین و تشریح قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و دادگاه‌های صلح  با حضور رئیس دادگستری کوهبنان و نمایندگان حقوقی تعدادی از ادارات این شهرستان برگزار شد.

در این نشست علی محبوب پور گفت: اجرای درست قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و آغاز به‌کار دادگاه‌های صلح همچنین موجب تسهیل و تسریع در ارائه خدمات قضایی و افزایش رضایت عمومی می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان خطاب به نمایندگان حقوقی ادارات حاضر در نشست و همچنین سایر نمایندگان حقوقی و  وکلا، بر لزوم اهتمام جدی در انجام وظایف قانونی خود تاکید کرد و افزود: باید در رعایت صلاحیت‌های دادگاه‌های صلح و نحوه تنظیم دادخواست‌ها دقت لازم به‌عمل آید.

مقام عالی قضایی در شهرستان کوهبنان تصریح کرد: بر اساس قانون جدید شورا‌های حل اختلاف پس از این تنها در امر مصالحه و اصلاح ذات البین فعالیت دارند و دادگاه‌های صلح به پرونده‌های مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان رسیدگی خواهند کرد.

محبوب پور گفت: بر اساس قانون جدید هزینه دادرسی در دادگاه‌های صلح و شورا‌های حل اختلاف چنانچه به سازش منجر شود تا نصف کاهش می‌یابد و پس از  سازش طرفین ۵۰ درصد از هزینه‌ی دادرسی که از سوی خواهان دعوی در زمان ارائه دادخواست پرداخت شده است، به وی مسترد می‌شود.

رئیس دادگستری کوهبنان بیان داشت: احکام دادگاه صلح زیر ۵۰ میلیون تومان تک مرحله‌ای و قطعی است و بیش از۵۰ میلیون تومان قابل تجدید نظر خواهی در مراجع مربوطه می‌باشد.

وی افزود: نمایندگان حقوقی ادارات و نهاد‌ها نقشی فعال و موثر در امورات مجموعه‌ی محل فعالیت خود وفق مقررات قانونی دارند و مسئولان نهاد‌ها و ادارات باید از این سرمایه‌های انسانی، در پیشبرد برنامه‌ها و اموراتی که نیاز به مسائل حقوقی دارد استفاده لازم را ببرند، همچنین  نمایندگان حقوقی نیز باید به قوانین جدیدی که به  تصویب می‌رسد  و اجرایی می‌شود، اشراف علمی لازم را داشته باشند و در پیشگیری وکاهش ورودی پرونده، به دادگاه‌ها مثمر ثمر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار