آیت الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیچ گاه خون هدر نمی‌رود چراکه خداوند شهدا را زنده می‌داند، وقتی زنده دانستند یعنی دین به وسیله شهدا و به برکت قرآن و عترت محفوظ می‌ماند و شهدا هستند که جامعه را زنده می‌کنند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات علمی همایش حضرت جعفر بن ابیطالب (ع) گفت: شخصیت جعفر ابن ابیطالب (ع) به شهامت، شهرت، عظمت علمی، فداکاری و متکلم بودن اوست، اینکه بتوانی سالیان متمادی در حبشه با کار علمی مسیحیان را با اسلام آشنا کنی و افکار آنها را برگردانی، کار آسانی نیست.

او  ادامه داد: اگر همه ما بدانیم که برای اسلام داریم کار می‌کنیم، یقینا خدا حفظ می‌کند در خیلی موارد بوده که جنگ‌ها ظاهرا به آن نقطه آخر رسیده ولی دفعتا زمینه عوض شده است.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: دین حق است و ما اگر واقعا خودمان دین را یاری کنیم، ممکن نیست شکست بخورد، هیچ ممکن نیست کسی در برابر حق بتواند پیروز شود.

همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابی‌طالب (ع) از سوی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی و به همکاری و مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

این همایش در ۹ محور زیست نامه حضرت جعفر بن ابیطالب (ع)، قرآن و حدیث، تاریخ، جناب جعفر در منابع شیعه و اهل سنت، دیدگاه‌ها در مورد جناب جعفر؛ نماز جعفر طیار، اماکن جغرافیایی مرتبط با جناب جعفر، «جعفریان» در تاریخ و منابع و همچنین جعفر علیه‌السلام در ادبیات، هنر و رسانه، برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار