معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز طرح سالانه سرشماری زنبورستان‌های استان خبر داد و گفت: این سرشماری که یک طرح ملی بوده و هر ساله انجام می‌شود تا ۱۹ مهرماه سال‌جاری ادامه دارد.

سیروس نوروزی هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری آمار دقیق جهت برنامه‌ریزی بهتر برای زنبورستان ها برشمرد و افزود: مجری سرشماری زنبورستان ها کارشناسان جهاد کشاورزی هستند که با همکاری اتحادیه زنبورداران و تعاونی تولید، سرشماری را انجام می دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: طی مدت اجرای این طرح زنبورداران از جابجایی کندوها خودداری کنند و محل استقرار زنبورستان را به مراکز جهاد کشاورزی بدهند.

نوروزی همچنین با بیان اینکه زنبورداران آمار و اطلاعات دقیق تولید و اشتغال را به کارشناسان اعلام کنند، گفت: ملاک برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زنبورداران از جمله دفترچه الکترونیکی و سهمیه شکر آنها براساس آمار و نتایج این سرشماری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز در مدت اجرای این طرح و در راستای سرشماری زنبورستان ها از جابجایی کندوها جلوگیری به عمل خواهد آورد.

نوروزی اظهار کرد: با اداره کل دامپزشکی هم هماهنگی شده تا در مدت سرشماری، گواهی حمل برای زنبورداران صادر نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.